درخواست ۱۱۹ کشور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران «ایران اکسپو» در اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: ۱۱۹ کشور برای حضور در این نمایشگاه درخواست دادند و رایزنی‌ها برای حضور نمایندگان کشورها ادامه دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی صفری روز سه شنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: دولت سیزدهم اولویت را بر ارزآوری از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا قرار داده است که گام بزرگی محسوب می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه سال گذشته برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران دوباره احیا شد، خاطرنشان کرد: با حضور ۷۰ کشور اتفاق بی‌سابقه‌ای در کشور رخ داد و امسال نیز می‌توانیم هر چه بیشتر ظرفیت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف را عرضه کنیم.

هدف‌گذاری برای صادرات چهار میلیارد محصولات دانش بنیان دلار سال آینده

وی با بیان اینکه عرضه کالاها برای صادرات بخش‌های مختلفی دارد، زیرا اهداف بر پایه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است، تصریح کرد: بر اساس آمار امسال ۲ میلیارد صادرات محصولات دانش انجام شده و هدف‌گذاری برای سال آینده چهار میلیارد دلار است.

صفری با بیان اینکه از سوی وزارت امور خارجه به سفرا دستورالعمل‌هایی برای مذاکرات صادر شده است، گفت: تاکنون ۱۱۹ کشور درخواست مثبت برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران داشته‌اند و امیدواریم کشورهای دیگر نیز به این آمار اضافه شود؛ زیرا تا اردیبهشت ماه سال آینده که زمان برگزاری این نمایشگاه است، برای رایزنی فرصت وجود دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در زمینه صادرات غیرنفتی قدرت بسیاری به دست آورده‌ایم، اظهار داشت: در غرب آفریقا و کشورهای آسیایی با چندین کشور مذاکره شده است تا توانمندی‌های ایران را عرضه کنیم و این روند ادامه خواهد داشت تا صادرات غیرنفتی به پیشرفت لازم برسد.

به گفته وی، عده‌ای آمار واردات را زیاد تلقی می‌کنند، در حالی که با توجه به نام‌گذاری امسال به رشد تولید به واردات مواد اولیه نیاز داریم تا با افزایش تولید به صادرات بیشتر دست یابیم.

انجام مذاکرات بخش خصوصی با عربستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی

صفری با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشورهای هدف اثرات طولانی‌مدت دارد، تاکید کرد: در کشورهایی مانند ساحل عاج، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، تانزانیا و بسیاری از مقاصد دیگر نیازمند رایزنی‌های دولتی و سیاسی وجود دارد که دولت سیزدهم حمایت لازم را در دستور کار دارد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان برای رویداد اکسپو ۱۴۰۳ حضور خواهد داشت، گفت: مذاکرات بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ادامه دارد و در این بخش پیشرفت‌هایی بین دو کشور دیده می‌شود.

کد خبر 69731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =