بودجه ۱۴۰۳ ضدتورمی است/ دولت مقابل فرارهای مالیاتی ایستاده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دارای نکات مثبتی همچون ماهیت ضد تورمی و اتکا به درآمدهای مالیاتی از محل جلوگیری از فرار مالیاتی است.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ دارای ماهیت ضد تورمی است، اظهار داشت: دولت هزینه‌های خود را در لایحه بودجه سال آینده کاهش داده تا از چاپ پول بی‌پشتوانه در کشور و در نتیجه آن ایجاد تورم جلوگیری کند.

وی افزود: اتکا به درآمدهای مالیاتی از دیگر نکات مثبت بودجه است ما باید توجه داشته باشیم نفت سرمایه است و ما باید درآمدهای حاصل از فروش نفت را با ذخیره در صندوق توسعه ملی برای آیندگان حفظ کنیم و کشور را با درآمدهای مالیاتی اداره کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: تجربه دو سال قبل نشان داده که درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی محقق می شود و افزایش ۵۰ درصدی درآمدها در این حوزه از این طریق دور از دسترس نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: همچنین افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی از اقدامات خوب دولت در تأمین منابع این بخش است.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ از درج احکام دائمی در بودجه پرهیز کرده و احکامی که در لایحه آورده شده همگی ماهیت بودجه ای دارد و این اقدام کار بررسی بودجه در مجلس را راحت تر کرده است.

کد خبر 69782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =