ورود شاخص بورس به کانال ۲.۲ میلیونی با رشد ۳۶ هزار واحدی

شاخص کل بورس امروز(دوشنبه)با ۳۵ هزار و ۸۳۱ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، شاخص هموزن نیز با افزایش ۸ هزار و ۴۵۹ واحد به رقم ۷۶۴ هزار و ۶۲۰ واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۶۶۷ میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از ۳۶۰۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۲۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

همه شاخص های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۶۵ درصد رشد کردند این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱۲ درصد رشد کرد شاخص آزدش شناور ۱.۶۵  درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس ۲ درصد رشد کرد و شاخص دوم ۱.۲۲ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بانک ملت، شستا و گروه مپنا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتنند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۲۴۶ واحد افزایش به رقم ۲۶ هزار و ۶۴۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۸.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۶۶هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز عملیات بازار باز در شبکه بانکی برای خرید و فروش اوراق بدهی دولت انجام شد که طی آن ۲.۷ میلیارد ورقه در قالب ۳۸۴ نوبت و به ارزش ۲۴۵ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته ۹۴ صدم درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن ۱۰۱۱ درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۴۲.۱ درصد رشد کرد، ولی شاخص بازار دوم فرابورس به میزان ۷۵ صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای مالی سپهرصادرات، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل، بانک گردشگری و بانک سامان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد انتخاب الکترونیک بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

با توجه به اینکه دولت قصد دارد از منابع بخش خصوصی و عمومی اهرم کند و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند، یکی از راه‌های تأمین نقدینگی بازار سرمایه است که از این طریق می‌توان منابع جدیدی را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام جمع‌ آوری کرد.

یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی است که به روش‌های انتشار انواع اوراق و ابزارهای بازار سرمایه افزایش شناوری سهام و عرضه اولیه و چشم‌پوشی از حق‌تقدم ها به شمار می‌رود.

کد خبر 69901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =