کمبود آب در کشور جدی است/ نباید به بارش‌ها دل خوش کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کمبود آب در کشور جدی است، گفت: نباید و نمی‌توانیم به بارش‌های موجود دل خوش کنیم.

به گزارش اگزیم نیوز، «سحر تاجبخش» امروز (دوشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه زمستان امسال گرمتر از حد نرمال پیش‌بینی شده، ادامه داد: به دلیل حدود چهار سال کم بارشی و کمبود ذخایر برف‌ها، حتی با منابع آب نرمال و فرانرمال در سال جاری، کمبود منابع آب کشور جبران نخواهد شد.
وی با یادآوری اینکه آبان و آذر امسال بارش‌های خوبی در کشور اتفاق نیفتاد، افزود: در این زمینه باید منابع سرزمینی را به خوبی مدیریت کرد و همچنین سناریوهای خوشبینانه و بدبینانه را در نظر داشت.
وی تصریح کرد: تغییر اقلیم امروز به یکی از مهمترین چالش‌های جهان تبدیل شده است و کشورمان یکی از متاثرترین مناطق کره زمین از این موضوع است و روند افزایش مخاطرات جوی در این حوزه را شاهدیم.
تاجبخش گفت: اصلی‌ترین اثر پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما در جهان است؛ به طوری که سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال کره زمین را شاهد بودیم.
وی افزود: در جریان همایش بین المللی "کوب ۲۸" در امارات، مقرر شد کشورها روند تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل برسانند و ما نیز در کشورمان باید برنامه برای رویارویی با تغییر اقلیم داشته باشیم.

کد خبر 69911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =