۵۰۰ میلیون تن بار در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نزدیک‌به ۵۰۰ میلیون تن بار در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، "جلیل اسلامی" در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری اظهار داشت: بندر به عنوان محل تلاقی کریدورها و مسیرهای تردد کالا نقش بزرگی ایفا می کند و با ظرفیت سازی هایی که انجام شده است، نزدیک‌به ۵۰۰ میلیون تن در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: با وجود تحریم ها نزدیک‌به هشت درصد رشد در کالاهای اساسی و کانتینری داشتیم و امید است این روند رشد امسال نیز ادامه یابد.

اسلامی ادامه‌داد: اکنون ۲۷۵ میلیون تن در بنادر کشور ظرفیت سازی شده است و با امضای توافق نامه هایی در همایش امشب، ظرفیت بنادر به بیش از ۲۸۵ میلیون تن می‌رسد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اضافه‌کرد: امسال در حوزه ظرفیت سازی پروژه‌هایی از طریق سازمان بنادر و بخش خصوصی انجام شد و نزدیک به ۱۰۰هزار میلیارد تومان در بندر و پس کرانه و در پایانه های لجستیکی به قرارداد خواهد رسید.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: بنادر کوچک مورد توجه دولت است و سازمان وظایف متعددی از جمله تجهیز و تکمیل این بنادر در راستای ارتقا معیشت مردم دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه کالاهای اساسی ظرفیت سازی خوبی انجام شد و یک تغییر رویکرد مهم در سلامت مردم و کالاهای اساسی در حال شکل گرفتن است، گفت: ظرفیت سازی برای ساخت سیلو در حال شکل گرفتن است که غیر از تخلیه کالاهای اساسی، سالم سازی تخلیه مواد غذایی مورد مصرف مردم است و برای نخستین بار در بندر "شهید رجایی" در حال ساخت داریم که ظرفیت ۲.۵ میلیون تن اضافه می شود.

وی افزود: همچنین کارهای خوبی برای تجهیز بنادر با توجه به قدمت تجهیزات، انجام شده است که گزارش آن ارائه می شود. مشارکت های خارجی در قراردادهای تجهیز بنادر در حال انجام است که امضا و ابلاغ می شود.

کد خبر 69947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =