امضای ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت که از ابتدای دولت سیزدهم ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، "علی‌اکبر صفایی" در همایش توسعه دریامحور، اظهار داشت: کل اقتصاد دنیا در ۲۰۲۳ متوسط رشد سه درصدی داشته است، تجارت دریابرد در دنیا در سال ۲۰۲۳ به میزان ۴.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بازار جهانی کشتی‌های گازی، تانکر و فله بد نیست، اما در بازار کشتیرانی‌های کانتینری افت داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: امسال بنادر دنیا رشد عملیات تخلیه و بارگیری داشته‌اند و در کشور ما نیز رشد تجارت دریابرد نسبت به هشت ماهه سال قبل در محموله‌های غیرنفتی ۸.۵ درصد بوده است.

وی گفت: در طول این ۲ سال ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است. همچنین سازمان بنادر و دریانوردی ۵۷ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت حمل و نقل دریایی پروژه تعریف کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره عملکرد توسعه ناوگان دریایی، گفت: به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار توسعه ناوگان در دریای خزر انجام شده و اقداماتی نیز در دریای جنوب برای توسعه ناوگان انجام می‌شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

امضای ۴۵ همت قرارداد و تفاهم‌نامه در حوزه بنادر و دریانوردی

برپایه این گزارش، در جریان برگزاری همایش توسعه دریا محور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری، ۳۱ قرارداد و تفاهمنامه به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

این ۳۱ قرارداد و تفاهمنامه میان مدیران کل بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره)، امیر آباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر با بخش خصوصی به امضا رسید.

در این همایش، علاوه بر "مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی، "محمدرضا رضایی کوچی" رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استانداران استان های گیلان و هرمزگان، "علی اکبر صفایی" معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاونان و مدیران این سازمان، جمعی از مدیران کل بنادر و دریانوردی استان ها و فعالان بخش خصوصی بنادر و دریانوردی کشور حضور داشتند.

کد خبر 69950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =