بخش عمده تامین امنیت غذایی کشور بر عهده گلستان است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان گلستان ظرفیت زیادی برای تولید محصولات زراعی و باغی دارد و بخش زیادی از بار تامین امنیت غذایی کشور را به دوش می‌کشد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدابراهیم حسن‌نژاد روز جمعه در بازدید از کشتارگاه طیور گیلدانه «جهان نما» اظهار داشت: استان گلستان، پیشران فعالیت در صنعت طیور کشور است و در بخش کشاورزی به ویژه طیور از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی به نقش پررنگ گلستان در تامین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و افزود: مدیون تولیدکنندگان گلستانی هستیم، این حجم از تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان، از لحاظ اشتغال و تولید برای کشور فرصت مغتنمی است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه توسعه مناسب زنجیره‌ها به شکل مالکیتی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: کیفیت مطلوب تولیدات دامی در گلستان، بستر مناسبی برای صادرات محصولات را به وجود آورده که باید با تولید بیشتر محصولات باکیفیت‌، مسیر صادرات را باز کنیم.
حسن نژاد بر ضرورت شکل‌گیری اتحاد بین تشکل‌های فعال در حوزه دام و طیور تاکید کرد و یادآور شد: حل مشکلات این حوزه بدون وجود تشکل‌های منسجم و همسو ممکن نیست.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح دیروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.
افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رئیس جمهور در گلستان بود.
شماری از وزیران و معاونان رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند.

کد خبر 70012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =