۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شد/پنج درصد بیشتر از سال قبل

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده است که این رقم نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا فرزین در جلسه علنی امروز(سه شنبه)مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال رشیدی کوچی از وزیر صنعت در خصوص تاخیر در واردات خودرو بیان کرد: در مورد ارز خودرو همانگونه که وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح دادند ما به تکالیف خود عمل کرده ایم به طوری که از ابتدای سال تا پنجم دی‌ماه بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده که این میزان نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین به حوزه خودرو و قطعات پنج میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار تاکنون ارز تخصیص یافته که این میزان نیز نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

فرزین با اشاره به اینکه همانگونه که وزیر صمت توضیح دادند واردات نیز انجام شده است، گفت: اکنون نیز مذاکراتی بابت واردات خودروهای برقی و معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده و ما نیز باید براساس منابع، ارز مورد نیاز را تخصیص دهیم.

وی اظهار داشت: در ابتدای سال قرار بود ۲۹.۵ میلیارد دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود اما گفته شد که کشور با مشکل مواجه می‌شود و لذا تا این لحظه که سال تمام نشده ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این بانک در حوزه تخصیص ارز تلاش دارد تمام ارز براساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند و ما ارز مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت را تخصیص داده ایم و این وزارتخانه باید برای آن برنامه ‌ریزی کند.

کد خبر 70382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =