بسیج تمام ظرفیت‌های کشور برای برگزاری ششمین دوره اکسپو ایران

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با همکاری تمام ارکان دولت و استفاده از ظرفیت‌های کشور ششمین دوره ایران اکسپو برای معرفی توانمندی‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، محمدصادق قنادزاده در همایش «معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران» با تاکید بر اینکه این رویداد دستاوردهای بسیاری برای کشور به همراه دارد، اظهار داشت: دولت از جمله رئیس جمهوری، معاون اول و وزرای دولت حمایت و همراهی لازم برای برگزاری این نمایشگاه را دارند و مصوبات مناسبی در این راستا صادر شده است که می‌تواند به برگزاری بهتر این رویداد کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد باید در تقویم سالانه کشور ثبت شود، گفت: برگزاری دوره پنجم ایران اکسپو نشان داد اگر این رویداد به درستی مدیریت شود می توان با توسعه ظرفیت‌های کشور نتایج بسیاری را به دست آورد.

قنادزاده با اشاره به بهبود وجهه بین المللی ایران با برگزاری دوره پنجم ایران اکسپو، خاطرنشان کرد: در این رویداد توانستیم با حضور تجار از ۷۰ کشور و برگزاری ۱۰۰ نشست BTOB به قراردادهایی بالغ بر ۲ میلیارد دلار دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری نمایشگاه ششم ایران اکسپو ضعف‌ها را احصا کردیم، افزود: در دوره پیشین انتظار استقبال بزرگی نداشتیم در حالی که ۷۰۰ شرکت داخلی و ۳۰۰ شرکت خارجی شرکت کردند. به همین دلیل برای دوره بعدی از مهرماه ستاد مرکزی شکل گرفت تا برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شود و همچنین به دنبال بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی هستیم.

قنادزاده گفت: به دنبال جذب حدود سه هزار تاجر برای دوره ششم ایران اکسپو هستیم و در همین راستا اقدامات لازم از سوی سفارتخانه ها آغاز شده است.

به گفته قنادزاده، برگزاری این رویداد اقدام بزرگی است که هزینه محسوب نمی شود؛ بلکه اگر از این فرصت به درستی استفاده شود سرمایه گذاری مهمی برای توسعه بازارهای کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 70994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =