۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
نفت ۸۰ دلاری شد

اختلال در تولید نفت آمریکا و تشدید تنش‌های غرب آسیا قیمت نفت را به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه برگرداند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت.

تاجران در حال بررسی موضوعات مختلفی هستند که بر قیمت نفت تاثیر گذاشته از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا گرفته تا سرمای هوا در آمریکا که تولید نفت این کشور را مختل کرده است.

هر بشکه نفت برنت با ۸ سنت افزایش ۸۰.۱۴ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۳ سنت افزایش ۷۴.۸۹ دلار معامله شد.

هر ۲ شاخص نفتی در روز دوشنبه ۲ درصد افزایش یافت، زیرا اوکراین به پایانه صادرات سوخت، «نوآتک» روسیه با پهپاد حمله کرد و این اقدام نگرانی در مورد عرضه نفت ایجاد کرد و قیمت‌ها بالا برد. تحلیلگران می‌گویند که احتمالا در عرض چند هفته، فعالیت نوآتک از سر گرفته خواهد شد.

تحلیلگران می‌گویند هرچند آسیب به اسکله‌های بارگیری در این پایانه برای مدتی بر صادارت تاثیر گذاشته اما چشم‌انداز جنگ روسیه و اوکراین را وارد مرحله‌ جدیدی خواهد کرد که زیرساخت‌های مهم انرژی یکدیگر را هدف قرار دهند.

در غرب آسیا هم آمریکا و انگلیس حملات جدیدی به یمن را آغاز کرده‌اند. این حملات کشتیرانی در دریای سرخ را مختل کرده است. برخی از تحلیلگران نیز به دلیل این تضادهای مداوم نسبت به عوامل بنیادی بازار در کوتاه مدت خوش‌بین بودند.

لئون لی، تحلیلگر بازارهای سی‌ام‌سی می‌گوید، بدون در نظر گرفتن نگرانی در مورد رکورد، تاثیر سردی هوا بر تولید نفت آمریکا و تشدید تنش‌ها در غرب آسیا، قیمت نفت را تقویت کرده است.

در آمریکا، هنوز ۲۰ درصد تولید نفت داکوتای شمالی به علت سردی هوا متوقف است.

از طرفی نگرانی در مورد بهبود اقتصادی چین که نگرانی در مورد تقاضا برای نفت در جهان را تقویت کرده، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

کد خبر 70995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =