افزایش اختیارات بانک مرکزی نقش موثری در بهبود متغیرهای اقتصادی دارد

عضو هیأت مدیره بانک خاورمیانه گفت: با افزایش استقلال بانک مرکزی می‌توان اطمینان حاصل کرد که نه تنها سیاست‌ها و برنامه‌ها به نتایج خوبی خواهند رسید بلکه می توان شاهد بهبود متغیرهای اقتصادی کشور بود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، علیرضا لگزائی اظهار داشت: طبق قوانین، بانک مرکزی مسئول سیاست گذاری پولی است، بنابراین لازم است تا اختیارات و ابزارهای لازم به این ارگان مهم داده شود تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته اختیارات بانک مرکزی محدود بود و نمی‌توانست وظایف خود را به خوبی انجام دهد، اما در قانون جدید یک سری افزایش اختیارات به بانک مرکزی محول شده است که می‌تواند تاثیر مهمی در پیشبرد اهداف و بهبود متغیرهای اقتصادی داشته باشد.

لگزائی افزود: یکی از تغییرات قانون جدید این است که برای رئیس کل بانک مرکزی و هیات عالی ساختارهایی تعریف شده و ضمانت‌های اجرایی نیز برای آن قرار داده اند؛ بنابراین این قانون موجب خواهد شد تا اگر رئیس کل بانک مرکزی سیاستی را اتخاذ می‌کند، با استفاده از ابزارهایی که در دست دارد، بتواند شرایط را کنترل و پالایش کند تا در نهایت با توجه به اختیاراتی که به دست آورده پاسخگو باشد.

عضو هیأت مدیره بانک خاورمیانه با تاکید براینکه با افزایش اختیارات بانک مرکزی مهار تورم سهل‌تر خواهد شد؛ اظهار داشت: با استفاده از اختیارات جدید بانک مرکزی می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که تا حدود زیادی سیاست‌های این نهاد پولی و بانکی به طور دقیق، درست و به صورت کامل اجرایی شود، در نتیجه مخاطبان سیاست‌های پولی وظیفه خود را به درستی اجرا خواهند کرد.

لگزائی در پایان گفت: سیاست‌های پولی معمولا در راستای رفاه اجتماعی، کنترل تورم و بهبود شاخص‌های اقتصادی خرد و کلان کشور است، بنابراین با افزایش استقلال بانک مرکزی می‌توان اطمینان حاصل کرد که سیاست‌ها و برنامه‌ها به نتایج خوبی دست خواهند یافت.

کد خبر 71094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =