۲۱ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماهه سال جاری وارد کشور شد

گمرک ایران اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۰ میلیون و ۹۳۴ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از گمرک ایران، این میزان کالای اساسی وارداتی در این مدت به لحاظ وزنی دو صدم درصد افزایش و از نظر ارزش ۸.۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش در خصوص پنج قلم اول کالاهای اساسی به لحاظ ارزش در این مدت می‌افزاید: ذرت با سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار و گندم با یک میلیارد دلار در مقام اول تا پنجم واردات قرار دارند.

همچنین در این مدت ذرت، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام و انواع دانه‌های روغنی به ترتیب ۱۲.۹۳ درصد، ۱.۶۴ درصد و ۳.۹۴ درصد افزایش و برنج ۴۶.۵۲ درصد و گندم ۳۵.۶۱ درصد کاهش داشتند که این آمار درصد تغییرات ۵ قلم اول کالای اساسی را نشان می دهد.

براساس این گزارش در این مدت گوشت قرمز سبک گرم، گوشت قرمز سرد سنگین، انواع بذر، کود شیمیایی و لاستیک سنگین، در بین کالاهای اساسی در مدت یاد شده از بیشترین افزایش در ارزش برخوردار بودند.

چای خشک، شکر خام، برنج، گندم و حبوبات ۵ قلم کالای اساسی بودند که به لحاظ ارزش بیشترین کاهش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند که مجموع کالاهای وارداتی در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن و به ارزش ۵۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار بوده است.

۲۱ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماهه سال جاری وارد کشور شد

کد خبر 71138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =