توسعه ناوگان، اولویت اصلی توسعه صنعت هوایی است/ شرکت‌های هواپیمایی به میدان بیایند

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان، اولویت اصلی توسعه صنعت هوایی است و ما ناگزیر از این مهم هستیم و وزارت راه و شهرسازی نیز از این موضوع کاملا حمایت می‌کند.

"مهرداد بذرپاش" امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در محل فرودگاه مهرآباد افزود: صنعت هوایی با همه مشکلاتی که با آن مواجه بوده و هست، همواره حرکت رو به جلو داشته است.
وی بیان‌داشت: این در حالی است که صنعت هوایی همواره در معرض دید و قضاوت مردم است که این تصویر در ذهن مردم، می‌تواند پیش‌برنده یا بازدارنده باشد.
بذرپاش به لزوم انجام چند کار اساسی در صنعت هوایی تاکید کرد و ادامه‌داد: توسعه ناوگان یکی از این موارد است و ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم.
وی اضافه کرد: امروز عرضه در صنعت هوایی کمتر از تقاضای موجود است و شاهد ناترازی در آن هستیم، نمی‌توانیم مرتب از تحریم بگوییم و باید هر طوری که هست مشکلات را کاهش دهیم.
بذرپاش با تاکید بر اینکه ظرفیت و توان وزارتخانه در این راستا در خدمت شرکت‌ها است، گفت: از شرکت‌های هواپیمایی که امکان آن را دارند درخواست می‌کنیم که حتما در این مسیر گام بردارند و پای کار بیایند و هر مجوز، پیگیری و غیره که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نهضت ساخت داخل یکی از اتفاقات خوب در این حوزه بوده است، زیرا پیش از این در بسیاری از نیازهای تعمیراتی وابستگی داشتیم اما امروز وابستگی‌ها بسیار کاهش یافته است.
وی بر لزوم تامین منابع لازم برای سیستم‌ها و زیر سیستم‌ها و تجهیزات کمک ناوبری تاکید کرد و گفت این تجهیزات و ارتقای سیستم‌های فرودگاهی حتی باید در فرودگاه‌های کوچک تامین شود.
بذرپاش تصریح کرد: طرح توسعه فرودگاه مهرآباد باید در اولویت قرار بگیرد، در زمینه با فرمانده ارتش وزیر دفاع رئیس کل گمرک و سایر مسئولان رایزنی شده تو از محل سازمان ملی زمین و مسکن زمین در اختیار آنها قرار گرفته و تهاتر شود تا طرح توسعه این فرودگاه اتفاق بیفتد که ضرورتی برای تهران است.
وی با تقدیر از اقدامات انجام شده برای ایمنی پروازها، تاکید کرد: ایمنی‌ها همچنان کافی نیست و نیازمند ارتقا در این زمینه هستیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه بلیت بهانه و اتصال شرکت‌ها هواپیمایی با مردم است، اظهار داشت: در این زمینه دولت سیاستی را دنبال می‌کند و هر شرکتی که نخواهد این سیاست‌ها و قیمت‌ها را رعایت کرده و همراهی کند، مجوز آن را باطل خواهیم کرد.
وی به در اختیار گذاشتن سوخت لیتری ۶۰۰ تومانی شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: این قیمت حتی از نصف قیمتی که مردم برای بنزین سهمیه‌ای می‌پردازند نیز کمتر است و بر این اساس انتظار داریم با سیاست‌های دولت همراهی شود تا رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تصمیمات خوبی در حوزه بلیت هواپیما گرفته شده که دربرگیرنده صرفه و صلاح کشور، مردم و شرکت‌ها است و بر این اساس نظارت‌ها باید با جزئیات آن حاکم باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آغاز طرح توسعه فرودگاه امام، تاکید کرد: باید به پیشرفت این پروژه سرعت بدهیم تا به قطب صنعت هوایی منطقه تبدیل شود. در سه تا چهار سال آینده با یک فرودگاه بسیار متفاوت‌تری در این منطقه مواجه خواهیم بود.

در مراسمی که به همین مناسبت با حضور "مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی و "محمد محمدی‌بخش" رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، از نخستین سیمیلاتور سه بعدی برج مراقبت پرواز ۱۰۰ درصد ایرانی، نخستین مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره صنعت هوانوردی با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، سیستم اعلان و اطفای حریق پارکینگ عمومی ترمینال یک و ۲، سه فاز نخست بهسازی سقف سالن عمومی ترمینال چهار، ساماندهی غرف تجاری و دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه، بهسازی ایستگاه برج دیدبانی و سامانه ارتباطی اداره ایمنی و آتش‌نشانی و همچنین ایمن سازی و بهسازی دیتاسنتر و مرکز مخابرات فرودگاه بهره‌برداری شد.
جمع اعتبار صرف شده برای این پروژه‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 71405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =