متوسط نرخ بیکاری در کشور ۳.۵ درصد کاهش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متوسط نرخ بیکاری در کشور طی ۲ سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه شیر پگاه خرم آباد افزود: اقدامات دولت در ۲ سال گذشته جهادی و در راستای محرومیت زدایی بوده که در نتیجه آن نرخ بیکاری در سطح کلان کشور، ۳.۵ درصد کمتر از سال ۱۴۰۰ شده است.

وی در خصوص بیکاری در استان لرستان نیز گفت: نرخ بیکاری در این استان نیز ۲ درصد کمتر شده اما ظرفیت و نیاز استان بیش از این میزان است که در این راستا کارگروه ویژه استان های زاگرس نشین با دستور رییس جمهور فعال شد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حسب دستور رییس جمهور برای ایجاد تراز اشتغال در لرستان کارگروه های ویژه ای تشکیل شده که گام اول را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته و تصمیمات خیلی خوبی در حوزه سرمایه گذاری با حضور شستا، صندوق های بازنشستگی کشوری و عشایر و روستاییان گرفته شده است.

مرتضوی ادامه داد: در این راستا بسته ترکیبی از سرمایه گذاری دولت، شرکت های شبه دولتی و بخش خصوصی طراحی خواهیم کرد و تقدیم دولت می کنیم تا با پیگیری های معاون اجرایی رییس جمهور به نتیجه برسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه برنامه ریزی و شورای اشتغال در استان افزود: آموزش فنی و حرفه ای و بهزیستی طرح های مناسبی داشتند که مقرر شد مصوبات طرح های سرمایه گذاری، تولیدی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان و ملی پیگیری شود تا نرخ بیکاری لرستان که قدری از متوسط کشوری بالاتر است کاهش یابد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته تعداد اشتغالی که در استان صورت گرفته تقریبا منحصر به فرد بوده و اشتغال مطلوبی ایجاد شده است اما داشته های استان بسیار است و باید سرمایه گذاری جدی برای توزان اشتغال در منطقه صورت گیرد.

مرتضوی گفت: طرح های خوبی برای لرستان در دست اقدام می باشد اما ظرفیت و نیاز استان بیش از این است که پیش بینی می شود با سبک کنونی، در آینده نزدیک، لرستان را در بین استان های برخوردار معرفی کنیم.

کد خبر 71552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =