دنیای آتی بانکداری، دنیای نوآوری‌ها است/ قدردانی از ۳۷۰ رئیس شعبه موفق در کشور

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران گفت: دنیای آتی بانکداری، دنیای نوآوری‌ها است به طوری که امسال ۸۰ درصد جلسات داووس حول محور فناوری اطلاعات(IT) و هوش مصنوعی بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، فرشاد حیدری روز پنجشنبه در چهاردهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور، اظهار داشت: همایش سالانه آینده شعب در نظام بانکی حسب تغییرات جهانی و داخلی کشور در حوزه بانکی شکل گرفته است و حتما لازم است تا برای آینده بانکداری در کشور فکر کنیم.
وی افزود: با تغییراتی که در حوزه تکنولوژی و فناوری در دنیا شکل گرفته است و فناوری‌های جدیدی مثل هوش مصنوعی در حوزه فناوری اطلاعات پا به عرصه گذاشته‌اند، باید آمادگی لازم را برای استفاده از این فناوری‌ها داشته باشیم. به همین جهت این نام را انتخاب کرده‌ایم تا یادآوری شود که توجه به این حوزه بسیار مهم است.
رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران اظهار کرد: این همایش با حضور ۲۹ بانک و موسسه اعتباری از سراسر کشور برگزار می‌شود و ۳۷۰ رئیس شعبه موفق در کشور در همایش امروز حضور دارند. پیش از این جلسه نظرسنجی از روسای موفق شعب بانک‌ها انجام شده است که نتایج آن قابل توجه است.
این کارشناس بانکی تصریح کرد: ترکیب روسای موفق کشور از نظر نوع بانک به این صورت است که ۳۹ درصد بانک‌های دولتی، ۲۵ درصد بانک‌های مربوط به اصل ۴۴ و ۳۶ درصد نیز مربوط به بانک‌های خصوصی است. ۱۱ درصد از شرکت کنندگان همکاران خانم و آقایان نیز ۸۹ درصد از روسای موفق شعب بانک‌های کشور را تشکیل داده‌اند.
وی اضافه کرد: از نظر میزان تحصیلات ۹۳ درصد ترکیب روسای موفق شعب بانک‌ها دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی هستند و ۳۶ درصد کارشناسی، ۵۳ درصد ارشد، ۳ درصد دیپلم و ۴ درصد نیز تحصیلات کاردانی دارند.
حیدری بیان گفت: ۸۴ درصد مدیران موفق کشور در رده سنی ۳۱ تا ۵۰ سال و ۶۲ درصد نیز در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال بوده‌اند. ۳۰ درصد روسای موفق در تهران و ۷۰ درصد در استان‌ها بوده‌اند. در سابقه کاری نیز ۲ درصد ۵ سال، ۴ درصد ۶ تا ۱۰ سال و ۵۷ درصد نیز بین ۱۶ تا ۲۵ سال سابقه کاری دارند.
این کارشناس بانکی افزود: ۴۷ درصد روسای موفق شعبه تا ۵ سال سابقه ریاست شعبه داشته‌اند و این نشان می‌دهد افراد جوان و با سابقه مدیریت کمتر، انگیزه بیشتری برای موفقیت دارند.
وی اضافه کرد: دنیای آتی بانکداری، دنیای نوآوری‌ها است و ۸۰ درصد جلسات داووس در سال جاری حول محور IT و هوش مصنوعی بوده است.
رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران افزود: دنیای آینده دنیای هوش مصنوعی خواهد بود و باید آمادگی لازم برای مواجهه با تغییرات را داشته باشیم؛ چرا که کشورهایی که مجهز به هوش مصنوعی نیستند در میان ملل تمام شده تلقی خواهند شد.
حیدری تاکید کرد: در بنگاه داری جدید باید به سمت واگذاری مسئولیت به گروه‌های کوچک فناوری و نوآوری حرکت کنیم.

کد خبر 71642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =