تاثیر حداقلی تحولات منطقه بر بازار ارز/ منابع ارزی کشور مناسب است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با وجود شدت حوادث امنیتی در سطح منطقه که کشورهای مختلفی را درگیر کرده، اما شاهد کمترین تاثیر پذیری بازار ارز از این حوادث هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه روز شنبه افزود: با وجود حوادث امنیتی مختلف که کشورهای متعددی در سطح منطقه درگیر آن هستند ما شاهد ثبات نسبی در سطح کشور به ویژه در حوزه اقتصادی هستیم که با این حجم از بحران‌های سیاسی می‌توانست جهش‌های بسیار بالاتر قیمتی را ایجاد کند.

وی گفت: البته نرخ کنونی ارز هم منطقی نیست و باید کاهش یابد؛ اما پیش‌بینی‌ها از این امر حکایت داشت که قیمت ارز با توجه به حوادث امنیتی منطقه، جهش شدیدی خواهد داشت که اینگونه نشد و در حال حاضر شاهد توقف روند افزایشی و کنترل قیمت در بازار ارز هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران هم از نظر دفاعی و نظامی و هم از نظر سیاسی و اقتصادی به آن درجه از ثبات رسیده که حوادث امنیتی در سطح منطقه کمترین تاثیر را بر اقتصاد آن بگذارد.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: آمریکا انگلیس و متحدانش سعی دارند تا منطقه را به آشوب بکشند و کشورهای مختلف را درگیر مسائل امنیتی کنند که این وضعیت از نظر اقتصادی نیز آسیب‌هایی را برای کشورهای مختلف به دنبال دارد، اما جمهوری اسلامی ایران به خاطر ثبات در یکی دوسال اخیر، از این حوادث کمترین اثرپذیری را داشته است.

این نماینده مجلس در پایان افزود: باتوجه به وضعیت مناسب منابع ارزی و مطلوبیت تامین ارز واردات مورد نیاز کشور، دلایل بنیادی و اقتصادی برای عدم ثبات بازار ارز وجود ندارد؛ بنابراین با کم‌رنگ شدن درگیری‌ها در منطقه احتمال بازگشت قیمت دلار به رقم‌های قبلی نیز وجود دارد.

کد خبر 71666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =