انتفاع ۸۵۰ میلیون دلاری با واردات غلات از روسیه/ پایان سال ۱۴ میلیون‌تن‌ ترانزیت محقق خواهد شد

معاون اقتصادی وزیر خارجه با اشاره به افزایش پنجاه درصدی ترانزیت کشور گفت: به تازگی آقای پوتین از رییس جمهور کشورمان برای کاهش مدت زمان ترانزیت از ایران تشکر کرده بود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، محمد صفری با اشاره به بازدید از ۱۵ نقطه مرزی کشور، افزود: از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص رفع مشکل استقرار ایکس ری تقاضا کرده ایم و امیدواریم این‌چالش رفع شود.
وی‌افزود: در استان بوشهر برخی لنج‌ها کم‌کار شده بودند که با استفاده از موانع موجود می توان چالش کاهش حمل و نقل در استان مذکور را رفع کردد.
وی با انتقاد از نارسایی های موجود در صدور کالا در نقاط مرزی، گفت: بالاخره متوجه نشدم کدام دستگاه در مرزهای کشور نقش اصلی را دارد، در کشور عراق صرفا یک فرمانده واحد وجود دارد، ولی متاسفانه در کشور ما این‌چالش هنوز حل نشده است برای مثال گمرک الکترونیک و پنجره واحد تجارت فرامرزی بایستی برقرار شود و هماهنگی گمرک با دستگاه‌هایی مثل سازمان راهداری افزایش یابد
صفری با اشاره به اتصال با گمرک چین وتوسعه روابط با کشورهای آسیای میانه، گفت: البته سال قبل با تلاش‌های صورت‌گرفته، گمرک موقتی در آستارا ایجاد شد و اکنون روزانه تا ۲۵۰ دستگاه کامیون از آن مرز عبور می کند.
وی با اشاره به تامین دلار از طریق رویه‌های مختلف واردات و صادرات گفت: سال قبل با واردات غلات از روسیه ۸۵۰ میلیون‌دلار به نفع کشور شد.
صفری با اشاره به وجود سختگیری‌های مختلف در مرزها، گفت: تا زمانی که پیچیدگی‌های موجود در مرزها وجود دارد، اهداف کشور در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد لذا باید برای رفع این موانع تلاش شود.

کد خبر 71695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =