قیمت دلار به سطوح قبلی برمی‌گردد/ رویه بازار ارز نسبت به قبل تغییر کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است: با ثباتی که در یکسال گذشته در بازار ارز ایجاد شده امروز شاهد تاثیر اندک حوادث سیاسی منطقه برقیمت ارز در کشور هستیم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، رحیم زارع اظهار داشت: امروز در سایه ثبات ایجاد شده در یک سال گذشته در اقتصاد و بازار ارز کشور شاهد هستیم که قیمت دلار بعد از بحران‌های شدید نظامی در منطقه، نوسان حدود ۷ تا ۱۰ درصدی را در کمتر از یک ماه گذشته تجربه کرد که خیلی جای نگران ندارد چرا که مانند تجارب گذشته به دلیل غیر بنیادی بودن آن بعد از مدتی قیمت‌ها به سطوح قبلی خود بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته هرگونه اظهار نظر یا اتفاق کوچکی باعث ایجاد تلاطم و نوسانات چند ده درصدی در بازار ارز می‌شد؛ امروز بزرگترین حوادث امنیتی در منطقه حداقل تاثیر را بر بازار ارز کشور ما می‌گذارد و دیگر خبری از آن نوسان‌های شدید نیست.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: علاوه بر این در نوسانات ارزی سال‌های قبل قیمت دلار اگر افزایش پیدا می‌کرد بالا می‌ماند، اما امروز شاهد آن هستیم که اگر افزایش قیمت اندکی هم اتفاق می‌افتد بعد از چند روز سیر نزولی آن آغاز می‌شود.

زارع گفت: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که مردم باید بدانند امروز دیگر بازار ارز، بازار مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست و برای حفظ سرمایه و ارزش پول خود خرید دلار را نباید انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در سایه سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم مبنی بر اجرای پیمان‌های پولی دوجانبه و استفاده از سایر ارزها در مبادلات خارجی شاهد دلار زدایی کامل از اقتصاد کشور به معنی عدم وابستگی به این ارز باشیم.

کد خبر 71703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =