انبارهای جدید در مبادی مرزی احداث می شود

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در آئین رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش آفرین این شرکت با اعلام خرید تجهیزات و ارتقاء سطح خدمات لجستیکی در انبارهای این شرکت، از احداث انبارهای جدید در مبادی مرزی کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، «امیدحسین ابیانه نظری» با تشریح برخی از اقدامات موثر با هدف توسعه و بهبود حوزه حمل و نقل و لجستیک شرکت انبارهای عمومی، توضیحاتی در خصوص حوزه فعالیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و برنامه‌های آتی در راستای توسعه فعالیت های لجستیکی و ارائه خدمات گمرکی مطلوب به مشتریان و تجار ارایه و بر حفظ منافع و حقوق بازنشستگان کشوری تاکید کرد.

وی با اشاره به ۶۲ سال سابقه این شرکت در مسیر توسعه تجارت، این شرکت را مرجع تحویل گیرنده کالا و مجموعه ای مورد اعتماد و بازوی لجستیک و اجرایی گمرک دانست و اظهار داشت: لذا این شرکت تمام تلاش خود را جهت خدمت رسانی به فعالان اقتصادی کشور و از طرفی احقاق حقوق بازنشستگان کشوری مصروف داشته و تلاشش این است با توجه به گستردگی و پراکندگی شعب این شرکت در اقصی نقاط کشور، در همه زمینه ها بخصوص حوزه زنجیره لجستیکی اقدامات استراتژیک و راهبردی مطلوبی انجام دهد.

ابیانه نظری درباره اقدامات آتی این مجموعه در حوزه های لجستیکی نیز گفت: در حال بررسی و برنامه ریزی جامع توسعه ناوگان لجستیکی و حمل نقل در شرکت انبارهای عمومی هستیم و در این راستا خریداری ماشین آلات به روز دنیا از بخش های داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته که بی شک منافع حاصل از این اقدمات، نقش اساسی در افزایش صادرات و واردات و همچنین تامین حقوق بازنشستگان کشوری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در خصوص حجم رسوب کالا در انبارهای این شرکت افزود: در پی بازدیدهای میدانی انجام شده از انبارهای این شرکت و جلسات متعدد با مدیران ارشد سازمان اموال تملیکی، بخش زیادی از این کالاها ترخیص شده و فقط بخش کمی در انبارها باقی مانده که با توجه به پیگیری هایی صورت گرفته در صدد هستیم این کالاها به سرعت توسط این سازمان به فروش رسیده تا فضای مناسب برای انبار کالاهای جدید و ارائه خدمات مطلوب به تجار و مشتریان صورت گیرد.

ابیانه نظری در خصوص اجرایی سازی ارایه خدمات گمرکی به شرکت های دانش بنیان نیز تصریح کرد: این شرکت این امکان و ظرفیت را دارد که طبق بند ۱ ماده ۴ دستورالعمل اجرایی بند ب ماده ۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، گمرکات تخصصی شرکت های دانش بنیان را با تلاش تمام همکاران در سال پیش رو اجرایی کند و باعث کاهش هزینه های انبارداری و خدمات گمرکی برای شرکتهای دانش بنیان با بهره گیری از حلقه های شرکت های خدمات دهنده لجستیکی شود.

وی اضافه کرد: قصد داریم در گمرک غرب تهران استریپ و تخلیه کالا در انبارهای تخصصی شرکت های دانش بنیان، دریافت و ارسال کالا تحت رویه ترانزیت جاده و ریلی، اتصال گمرک غرب تهران به شبکه ریلی کشور و ایجاد زیرساخت های لازم جهت نگهداری کانتینرهای تخلیه شده را راه اندازی کنیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در منطقه سرخس نیز گفت: علاوه بر تملک زمین در این منطقه و شروع کار عملیاتی، از دیگر برنامه های این شرکت در مرحله مطالعاتی خرید زمین برای ایجاد هاب لجستیکی در برخی استانها که احتمال سرمایه‌گذاری در خراسان از آن جمله است. همچنین سرمایه گذاری در کشورهای همسایه از جمله عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه هایی است که روی آنها تمرکز کرده و در حال بررسی هستیم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی درباره مذاکره با گمرک جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها در برخی مناطق که گمرک مالک آن مناطق است، اشاره و اضافه کرد: سرمایه گذاری در مکران نیز از برنامه های مطالعاتی این شرکت در آینده است.

ابیانه نظری در بخشی از سخنان خود به موضوع بهره مندی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از سامانه جامع انبارها اشاره و تصریح کرد: ما با برخورداری از این سامانه بومی و دانش محور به دنبال افزایش شفافیت هستیم، سامانه جامع انبارها که توسط متخصصان جوان این شرکت تدوین و اجرایی شده در حال حاضر با اتصال به شبکه های مهم دولتی و سازمان های نظارتی مشغول بکار است.
وی تاکید کرد: بهره گیری از این سامانه فاصله ما را با رقبای فعال در این حوزه افزایش داده لذا ما آماده ارائه این خدمت به سازمان ها و نهادهای دیگر در آینده هستیم تا فاصله ها کاهش یافته و روند کارها سرعت بگیرد.
وی در پایان از توسعه همکاری ها با شش شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور خبر داد و گفت: شرکتهای پتروشیمی جم، پتروشیمی نفت مسجد سلیمان، ایران یاسا، گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری، فولاد اکسین خوزستان و شرکت جهانگردی و ایرانگردی روز گذشته (دوشنبه)با شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برای گسترش مراودات در حوزه لجستیکی و سایر عرصه ها با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر 71757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =