بارش‌های کشور به ۹۴ میلی‌متر رسید/ افت ۲۸ درصدی بارش‌ها

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفندماه کشور با وجود بارندگی‌های اخیر بهبود نیافته و همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش دارد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، بنابه گفته «هاشم امینی» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سال آبی جاری چهارمین سال خشک است و تداوم آن بر روی منابع آبی تاثیر گذاشته است. گرچه این روزها شاهد بارش‌هایی در سطح کشور هستیم، اما در کل وضع بارش‌ها هنوز مناسب نیست.

تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نیز نشان می‌دهد که میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا پنجم اسفندماه در حالی به ۹۴.۲ میلیمتر رسیده که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته که ۱۳۰.۵ میلیمتر بارش داشته‌ایم، ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفند در مقایسه با دوره بلندمدت که ۱۴۳.۱ میلیمتر بارش داشته‌ایم، کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت بد بارش‌ها در ۶ استان

دراین‌بین وضعیت بارش‌ها در ۶ استان کرمان، فارس، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از سایر مناطق کشور بدتر است.

استان فارس با ۶۳ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته که ۲۳۱.۶ میلیمتر بارش داشته است، ۷۳ درصد کاهش بارش دارد و در مقام نخست کم‌بارش‌ها قرار دارد.

همچنین ۱۶ استان نیز کم‌ و بیش درگیر کاهش بارش هستند.

کد خبر 71921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =