ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر مبنای شاخص‌های کارکردی/ آمادگی برای ارائه بخش دوم لایحه بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال جاری بر مبنای شاخص‌های کارکردی خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی سازمان دارد بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به محض ابلاغ بخش نخست بودجه از سوی مجلس، ارائه کند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه، در شانزدهمین جلسه بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور عصر دوشنبه هفتم اسفندماه و دو گزارش با موضوع «اعتبارات حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی» و «اعتبارات حوزه‌های فنی، تولیدی و زیربنایی» ارائه شد. این جلسه با حضور «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و رؤسای امور این سازمان تشکیل شد.

دو مرحله‌ای شدن بودجه تصمیم خوبی بوده است

منظور، در این نشست با اعلام آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای ارائه بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به محض ابلاغ بخش نخست بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در موعد مقرر تقدیم کرد و آمادگی دارد بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم کند.

وی با اشاره به اینکه دو مرحله‌ای شدن بودجه از جهت اصلاح ساختار بودجه، تصمیم بجایی بوده است، تأکید کرد: لازم است امور سازمان برنامه و بودجه بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در تعامل کامل با دستگاه‌های اجرایی تنظیم کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر مبنای شاخص‌های کارکردی خبر داد و گفت: لازم است همه امورهای تخصصی سازمان، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال جاری را در قالب سندهای مورد توافق ارزیابی کنند.

بُرش سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه آماده شود

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به بررسی نهایی برنامه هفتم توسعه کشور در شورای نگهبان بعد از انجام اصلاحات از سوی مجلس شورای اسلامی، خواستار تهیه بُرش سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه از سوی معاونت‌ها و امور تخصصی سازمان شد و گفت: لازم است در این بُرش یک‌ساله، اقدامات مهم و عملکردی بر اساس شاخص‌های کلیدی به تفکیک دستگاه‌ها آماده شود و اهداف کمی هم در آن لحاظ شود.

افتتاح و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سال آینده

وی با بیان لزوم برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشران بر مبنای سند تحول دولت مردمی که در آغاز دولت سیزدهم به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است، بیان کرد: معاونت‌ها و امور تخصصی سازمان برنامه و بودجه باید بر این اساس، به یک برنامه عملیاتی مشترک با دستگاه‌ها برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر سرعت دادن به افتتاح و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سال آینده، گفت: سازمان باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی، زمان‌بندی دقیق از برنامه افتتاح و راه‌اندازی طرح‌ها در کشور ارائه دهد.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست، معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

کد خبر 71945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =