۶۰ درصد بودجه مناطق آزاد کشور در طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و تجاری مناطق آزاد کشور گفت: ۶۰ درصد بودجه مناطق آزاد و تجاری کشور در طرح‌های عمرانی و زیرساختی هزینه می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت اله عبدالملکی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از روند احداث پل شهدای خرمشهر در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد کشور اجرای طرح‌های عمرانی و مشارکت در آبادانی مناطق است که از نظر عمرانی تاکنون وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

وی افزود: در حالی که بودجه عمومی کشور بیشتر صرف حقوق و دست مزد و جاری است اما در مناطق آزاد بیشتر بودجه این مناطق صرف کارهای عمرانی و زیرساختی می‌شود و رشد عمران و آبادی آنها از متوسط کشوری بیشتر است.

عبدالملکی گفت: یکی از وظایف مناطق آزاد آماده سازی زمینه برای جذب سرمایه‌گذار و رفاه حال مردم است که منطقه آزاد اروند توفیق خوبی در این زمینه داشته است.

وی با اشاره به اجرا و آغاز بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها پل شهدای اروند است که ارزش اقتصادی و اجتماعی بالایی در منطقه دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تجاری کشور تصریح کرد: اجرای پل شهدای اروند خرمشهر ۳۷ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد و از برنامه زمانبندی هفت درصد جلوتر است و در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن در نظر گرفته شد.

وی گفت: اجرای این پل علاوه بر بهره مند کردن مردم خرمشهر، برای عبور زائران اربعین و راهیان نور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور حضور در آیین‌های آغاز عملیات اجرایی چند طرح فرهنگی خدماتی و بازدید از تعدادی طرح در حال اجرا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند سفر کرده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 71948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =