تولید ۱.۸ میلیون تن آبزی پروری در برنامه هفتم توسعه

رییس سازمان شیلات ایران گفت: تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آبزی با رویکرد توجه بیشتر به آبزی‌پروری در مقایسه با صید در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «سیدحسین حسینی» در برنامه کمیسیون‌های عالی مدیریت بهره‌برداری ذخایر آبزیان، به قانون حفاظت از منابع آبزیان اشاره و تصریح کرد: با توسعه عمودی و پرورش گیاهان و سایر آبزیان، پیکره آبی به مزارع تبدیل می‌شود. براساس سند امنیت غذایی در افق ۱۴۱۱ تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی آبزیان برنامه‌ریزی شده و سهم استان‌ها ابلاغ شده است.

وی درباره ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریامحور و نقش‌آفرینی حوزه شیلات، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، افزود: این سیاست‌ها در ۹ بند و ۳۶ سیاست در ستاد توسعه دریامحور ابلاغ شد و توسعه رو به دریا با محورهای رشد تولید، پایداری و تاب‌آوری و خوداتکایی مد نظر قرار گرفت.

حسینی با بیان آنکه نقش‌آفرینی شیلات در حوزه‌های توسعه کشت گیاهان آبزی، جانوران، آبزی‌پروری، صید و صیادی، بازسازی ذخایر و توسعه کشت عمودی و غیره برنامه‌ریزی شده است، گفت: بهره‌برداری یک طرفه امکان‌پذیر نبوده و باید پیکره آبی را به مزارع آبزی‌پروری تبدیل کنیم زیرا ظرفیت دریا برای تولید نهاده‌های دامی نباید مغفول بماند چون ظرفیت‌های بسیاری برای تولید گیاهان آبزی وجود دارد.

نقش‌آفرینی شیلات در فرهنگ‌سازی و ارزان‌سازی آبزیان

رییس سازمان شیلات ایران بر فرهنگ‌سازی و ارزان‌سازی آبزیان تاکید و تصریح‌کرد: سازمان شیلات در انجام دو مقوله فوق نقش‌آفرینی موثری دارد زیرا این دو مقوله علاوه بر توسعه، عامل سرمایه‌گذاری در برداشتن سقف تولید بسیار موثر است.

افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به ۲۰ همت در سال جدید

حسینی از جذب ۱۵ همت (هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در سال آینده، حجم سرمایه‌گذاری با آورده بخش خصوصی به ۲۰ همت خواهد رسید.

وی بر ضرورت افزایش تولید و تشویق به صادرات تاکید و خاطرنشان‌کرد: نگاه تولید با هدف افزایش صادرات باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 71984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =