دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود/ بانک مرکزی موسسات ناتراز را بی حاشیه منحل کرد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: من در جریان ۲ سفر آقای فرزین بودم، پیگیری از نزدیک رئیس کل بانک مرکزی آن هم در این سطح بی سابقه بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، سیدحسن محفوظی موسوی با بیان اینکه اجرای طرح تثبیت اقتصادی اقدام ضروری برای بازگشت اعتماد به بازار بود، گفت: این طرح از نظر اجرا نیاز به مشخص کردن هدف گذاری بانک مرکزی دارد. نباید نرخ دلار به صورت شوک مانند افزایش یابد بلکه فعالان اقتصادی باید ببینند روند افزایش نرخ ارز چه ویژگی‌هایی دارد که به پیش بینی پذیری بازار کمک می‌کند.

مداخلات ارزی در بازار ارز سازماندهی شده‌تر از گذشته است
وی ادامه داد: هدف گذاری ۲۵ درصدی بانک مرکزی در مورد رشد نقدینگی قابل قبول بود. باتوجه به نتایجی که گرفته شده در خصوص کنترل نرخ ارز و همچنین ابزارهایی مثل مرکز مبادله و عرضه طلا و دوبرابر کردن ارز مسافرتی، نشان می‌دهد مداخلات به صورت منظم و ساماندهی‌تر شده انجام می‌شود.
محفوظی موسوی اظهار داشت: در مورد دیپلماسی ارزی بانک مرکزی باید بگویم که من در جریان ۲ سفر آقای فرزین بودم، پیگیری از نزدیک رئیس کل بانک مرکزی آن هم در این سطح بی سابقه بوده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در گذشته کسی جرئت انحلال موسسات ناتراز را نداشت
وی ادامه داد: انحلال موسسات ناتراز در دوره آقای فرزین به خوبی صورت گرفت. در سال‌های گذشته کسی جرئت ورود به این موضوعات را نداشت، اما تیم جدید بانک مرکزی، این کار سخت را بدون حاشیه بسیار خوب انجام داد.
این کارشناس اقتصادی در پایان سخنان خود بیان کرد: ایجاد مرکز مبادله اقدام خوبی ارزیابی می‌شود، به این شرط که ابزارهای مناسبی برای این مرکز مشخص شود و قانونا این اختیارات و ابزارها را داشته باشد.

کد خبر 72572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =