بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز یکی از مسیرهای تحقق شعار سال است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تحقق شعار سال باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی دریا محور و همچنین توسعه میادین نفت و گاز اجرا شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگویی افزود: رشد اقتصادی ۴.۵ درصد در یک سال در مقابل رشد اقتصادی نزدیک به صفر در دهه ۹۰ بسیار بهتر است؛ اما باید شرایطی فراهم شود که رشد اقتصادی بالاتر و حاصل از تولید باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه هم به شعار سال توجه شده است، تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه به بخش انرژی توجه ویژه شده؛ در بخش بالادست نفت و گاز ایران ظرفیت بالایی دارد که هنوز به صورت کامل استفاده نشده و مهم‌ترین آن بهره‌برداری از میادین نفت و گاز مشترک با کشورهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران با اغلب کشورهای همسایه میادین نفت و گاز دارد که بهره‌برداری از آنها می‌تواند منجر به جهش تولید و رشد اقتصادی شود.

مصباحی مقدم گفت: اواخر سال گذشته صندوق توسعه ملی مجوزی را از مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه بتواند با سرمایه‌های ارزی خودش و سرمایه‌های مردم از طریق فروش اوراق در بورس در سرمایه‌گذاری در بخش بالادست میادین مشترک نفت و گاز وارد شود دریافت کرد که این موضوع منجر به جهش تولید خواهد شد، البته نباید به خام فروشی بسنده کرد و باید فرآوری آنها در دستور کار قرار بگیرد تا ارزش افزوده آن چند برابر شود.

به گفته وی، نکته قابل توجه دیگر اینجاست که این میادین در دریا قرار دارند و بخشی از اقتصاد دریا محور است که در سال گذشته سیاست‌های کلی آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد. در این صورت شهرک‌های صنعتی و نفتی شکل می‌گیرد و نتیجه آن رشد تولید و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مصباحی مقدم تاکید کرد: نرخ‌های فعلی سود بانکی برای مردم جذاب نیست؛ اما باید سود این سپرده‌ها جذاب تعریف شود تا افراد دارای سرمایه بهتر وارد این بخش شوند.

کد خبر 72640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =