جزییات واگذاری ۶ هزار میلیارد تومانی سرخابی‌ها و شرط قطعیت معامله

معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوصی سازی جزییات واگذاری ۶ هزار میلیارد تومانی سهام ۲ باشگاه «پرسپولیس و استقلال» و شرط قطعیت معامله را تشریح کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمود قامت روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز در بازار سهام ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها عرضه شد که قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: ۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

قامت با اشاره به اینکه صلاحیت بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی توسط سازمان خصوصی سازی و بورس تایید شده است گفت: مشتریان قبل از ورود به معامله توسط سازمان‌های مورد نظر بررسی صلاحیت شده‌اند و بعد اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کرده‌اند.

معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوصی سازی ادامه داد: فردا باید قرارداد امضا و مراحل تشریفات طی شود براین اساس ۱۰ درصد ارزش سهام حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و ۲۸۰ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز شود.

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه)در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

کد خبر 73116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =