نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

سخنگوی صنعت برق از نیروگاههای فعال در بورس انرژی خواست تا فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست می‌شود تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تامین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می توانند بخش عمده ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت .

وی ادامه داد: با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکتهای توزیع، از این شرکتها و شرکتهای مالک نیروگاه درخواست می‌شود برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: سال گذشته ۵۳ تراوات ساعت از برق کشور از طریق بورس انرژی به فروش رسید و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، امسال قرار است این رقم با چهار برابر افزایش به ۲۱۰ تراوات ساعت برسد.

کد خبر 73409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =