برنامه‌های شفاف‌سازی بازار مسکن در شکسته شدن قیمت‌ها تاثیرگذار است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مشکلی اصلی مسکن در کشور را تبدیل شدن از کالای خدماتی به سرمایه ای دانست و تصریح‌کرد: برنامه های شفاف‌سازی مانند سامانه «خودنویس» که از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده، در شکسته شدن قیمت ها تاثیرگذار است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «علی آذری» با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای تنظیم بازار مسکن اظهار داشت: صرف‌نظر از اینکه کم کاری در حوزه مسکن از گذشته تحویل دولت سیزدهم شده است، این حوزه با مسائل متعددی همچون تامین زمین، مصالح، آهن، فولاد و تامین مالی مواجه است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ سیاست‌ها به استان‌ها، همچنین ارتباطات خوبی که با کمیسیون عمران برقرار شده است و نیز قانون جهش تولید مسکن، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال اجرا است و مردم انتظار دارند الان این برنامه ریزی‌ها در قیمت مسکن تاثیر بگذارد.

نماینده مردم قوچان و فاروج با بیان اینکه تبدیل شدن مسکن از کالای خدماتی به سرمایه ای باعث شده است، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت به نحو مطلوب احساس نشود، تصریح‌کرد: شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی یادآور شد: برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در کنار قوانین مجلس مانند قوانین مالیاتی و شفاف سازی به زودی جواب می‌دهد و موجب شکستن قیمت‌های مسکن می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، چابک سازی دولت و واگذاری امور به استان‌ها را به عنوان اقدامات اثرگذار بر جهش تولید و مدیریت بازار مسکن پیشنهاد کرد.

کد خبر 73446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =