رقابت
رقابت
-
سلطانی نژاد مطرح کرد:
برنامه ایران برای عرضه محصولات پتروشیمی در بورس دالیان چین
مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه برای شکل گیری بازار مشتقه (غیرنقدی) ابتدا باید بازار نقد قوی در بورس ایجاد شود، گفت: با توجه به این که شرق آسیا، بزرگترین خریدار محصولات پتروشیمی ایران است، مذاکراتی را با بورس «دالیان» چین انجام خواهیم داد تا از این طریق، امکان فروش محصولات پتروشیمی ایران از طریق تابلوی بورس فراهم شود
-
رئیس سازمان گسترش و نوسازی در چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودروی ایران اعلام کرد؛
انعقاد ۶ قرارداد در صنعت خودرو با شرکتهای خارجی
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ضمن اشاره به انعقاد ۶ قرارداد با خودرو سازان خارجی اظهار کرد: در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو وجود دارد. در حالی که این آمار در جهان یک خودرو به ازای هر ۱۲۰ نفر است
-
عضو مؤسس جامعه حسابداران رسمی ایران در گفتگو با اگزیم نیوز تبیین کرد:
آدرس های مبهم برای رقابت در سیستم بانکی
عباس هشی معتقد است به دلایل متعدد یکی از مهمترین و مسلط ترین ابزارهای رقابتی بانکها هنوز سود است و بانک ها بیش از هر روشی می توانند با افزایش نرخ سود منابع جمع آوری کنند
-
در گفتگو با کارشناس ارشد مسایل اقتصادی بررسی شد:
ضعف های نظام قیمتی در اقتصاد ایران
قیمت گذاری بر اساس هزینه ها در اقتصاد ایران باعث شده تقاضای جامعه در آن لحاظ نشود و این امر باعث عدم توانایی قیمتها در تخصیص بهینه منابع و هدایت عوامل تولید در مسیر تولید کالا شده است
-
در نشست خسروتاج با روسای اتاقهای مشترک بازرگانی تاکید شد؛
تنوع بازارهای صادرات به کمک بخش خصوصی
پس از نخستین جلسه با رؤسای اتحادیههای صادراتی در مورد تشکیل میزهای کالایی، این بار نوبت به رؤسای اتاقهای مشترک بازرگانی بود تا در دیدار با قائممقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت در مورد تشکیل میزهای کشوری بحث و تبادل نظر کنند
-
عضو هیات مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در گفتگو با اگزیم نیوز مطرح کرد:
افت توان رقابتی ایران در بازار کشمش
مهدویه: بالا بودن قیمت تمام شده، پایین بودن بهره وری، عدم ارائه تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش از جمله علل کاهش جایگاه کشمش ایران بوده که نیاز به بازنگری و ارائه راهکار دارد
-
کارشناس اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با اگزیم نیوز تشریح کرد:
ریسک های رقابتی - منطقه ای برای صادرات ایران
مسعود امجدی پور معتقد است ایران باید در ۳ جبهه توانایی رقابتی خود را ارتقا دهد؛ بازار منطقه، بازار داخل و بازارهای توسعه یافته.
-
مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد:
اقتصاد ایران رقابتی تر شد
شاخص رقابت پذیری مجمع جهانی اقتصاد نشان داد رتبه ایران که در سال ۲۰۱۴ به ۸۳ رسیده بود ۹ پله بهبود یافت و در رنبه ۷۴ ایستاد
-
دبیر انجمن صنعت نساجی در گفتگو با اگزیم نیوز تشریح کرد:
نسخه پساتحریمی برای صادرات صنایع ایرانی
مهندس علیرضا حائری معتقد است در شرایط جدید سیاسی می توان انتظار ورود سرمایه های جدید خارجی را داشت اما باید برای این منظور شرایط سیاسی و اقتصادی را فراهم و زمینه های رقابت پذیری اقتصادی را تقویت کرد
-
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در گفتگو با اگزیم نیوز اعلام کرد:
آغاز رقابت سرسختانه پسته ایران و آمریکا
طباطبایی: رقابت سختی با آمریکا در پیش است و با توجه به پایین بودن هزینه تولید پسته آمریکا، شانس فروش این محصول توسط ایران کاهش می یابد چرا که هزینه تمام شده تولید ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاست
-
عضو هیات مدیره خانه صنعت در گفتگو با اگزیم نیوز بررسی کرد:
خروج صنایع ایرانی از شرایط گلخانه ای
آرمان خالقی: حضور رقیب خارجی در کشور یک نیاز است، در صورتی آمدن رقبای خارجی برای صنایع ما تهدید محسوب می شود که تولید کنندگان داخلی هیچ برنامه ای برای حضور در بازارهای بین المللی نداشته باشند
-
معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت در همایش فرصت های تجاری اعلام کرد:
یارانه ۵۰ درصدی برای صادرکنندگان به روسیه
اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد در قیمت رقابتی ضعف داشته باشیم و هزینه های حمل و نقل نیز ۱۸ تا ۳۰ درصد باشد سازمان ۵۰ درصد یارانه حمل و نقل به کالاهای صادراتی به روسیه پرداخت میکند