شورای رقابت
شورای رقابت
-
اگزیم نیوز از منظر کارشناسان بررسی می کند؛
از پیش بینی قیمت گذاری خودرو تا کمبود تقاضا در سال ۹۸
بازار خودرو در سال جدید با این چالش روبرو است که آیا باید منتظر جهش دوباره قیمت ها باشد و نکته مهمتر اینکه کشش بازار برای جهش احتمالی قیمت ها چقدر خواهد بود؟
-
با توجه به طرح هشت بندی فراکسیون قطعه سازان و نمایندگان مجلس اعلام شد/ اختصاصی
اعمال تعدیل قیمت ها از مهرماه با توافق قطعه سازان و خودروسازان
طبق توافقات صورت گرفته با خودروسازان مقرر شد که تعدیل قیمتها از ابتدای مهرماه امسال اعمال شود. میزان تعدیل قیمت ها با توجه به تغییرات قیمتی برای هر قطعه متفاوت است اما آنچه که قابل استناد این است که این تعدیل باید با در نظر گرفتن افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی مواد اولیه، رشد۵۶ درصدی دستمزد و افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ ارز تا پیش از این صورت میگرفت که هنوز اتفاق نیفتاده است
-
با توجه به وعده ۱۱ هزار میلیاردتومانی سرمایه در گردش دولت به قطعه سازان/ اختصاصی
احیای دوباره صنعت قطعه سازی با تعدیل قیمت قطعات
وعده ۱۱ هزار میلیاردتومانی سرمایه در گردش که مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از آن خبر داد، اگر این کمک مالی دولت به موقع و درکمترین زمان به این صنعت تزریق شود می تواند موجب احیای دوباره آن شود
-
رئیس شورای رقابت خبر داد:
جریمه در انتظار متخلفین افزایش قیمت خودرو
شیوا: اگر افزایش قیمت خودرو به دلیل دلالی باشد، باید رصد شود که این دلالی ناشی از کمبود تولید است و یا مسائل دیگری در آن اثر گذار است که قطعا اگر افزایش قیمتها به دلیل کاهش تولید باشد، شورای رقابت به موضوع ورود پیدا میکند و برخوردهای لازم را با خودروسازان انجام میدهد
-
شورای رقابت نرخ افزایش قیمت خودروهای داخلی را اعلام کرد:
خط قرمزهای افزایش قیمت خودروهای داخلی
رضا شیوا: حداکثر متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو به ترتیب ۷.۱۸ درصد، ۷.۰۱ درصد و ۵.۶۲ درصد مورد تایید مرکز ملی رقابت قرار گرفت
-
رییس انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با اگزیم نیوز:
احتکار ۹۰ هزار دستگاه خودرو را تکذیب می کنیم
نعمت بخش: با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به دوگروه خودروساز داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا، این شرکت ها در این مرحله مجاز به افزایش قیمت ۹.۶ درصد روی خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان شدند
-
دبیرانجمن خودروسازان ایران در گفتگوی اختصاصی با اگزیم نیوزمطرح کرد
رشد تصاعدی قیمت تمام شده خودرو / شورای رقابت مانع ارتقای کیفی
نعمت بخش: به شخصه معتقدم یکی از دلایل پایین بودن کیفیت خودروهای ارزان قیمت ما همین شورای رقابت است که اجازه افزایش واقعی را به ما نمی دهد. در سال های ۹۴ و ۹۵ حداکثر مجوز افزایش قیمت ۵ درصدی را داشته ایم در حالیکه قیمت مواد اولیه به طور چشمگیری رشد داشته است.
-
دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با اگزیم نیوز خبر داد:
افزایش ۲۰ درصدی بهره وری تولید خودرو در ۴ ماه
احمد نعمت بخش: سال گذشته بهره وری تولید ۴۰ درصد افزایش و در این ۴ ماهه ابتدای سال نیز ۲۰ درصد افزایش در این شاخص را شاهد بودیم
-
شورای رقابت ابلاغ كرد؛
جزييات دستورالعمل تنظیم بازار ورق گرم فولاد
شورای رقابت در دستورالعملی، قیمت ورق گرم فولادی را اعلام و تاکید کرد:واحدهای تولیدی مکلفند یک هفته قبل از شروع هر فصل برنامه عرضه خود را به شورای رقابت، بورس کالا و وزات صنعت اعلام کنند
-
رییس انجمن قطعه سازان در گفتگو با اگزیم نیوز:
خودروسازی با زیان فعالیت می کند
محمدرضا نجفی منش گفت: رخنه در قیمت گذاری باعث شده تا تمرکز در وظایف اصلی شوراي رقابت كم شده و در نهایت نتواند عملکرد رضایت بخشی را به نمایش بگذارد
-
عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اگزیم نیوز:
شورای رقابت مطابق وعده های خود عمل نکرد
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: سیاست گذاری شورای رقابت مبنی بر جلوگیری از واردات و ازدیاد کیفیت تولید ایرانی بود اما آنگونه که وعده داده بود عمل نکرد و برخی گمانه زنی ها از تبدیل شدن شورای رقابت به بازاری برای دولت خبر می دهد.
-
عضو ناظر شورای رقابت به اگزیم نیوز خبر داد:
ضرورت عبور شورای رقابت از قیمت گذاری
نباید شورای رقابت تنها به قیمت گذاری روی کالاهای انحصاری اتکا کند چون این موضوع مشکل انحصار را حل نمی کند و به رقابتی شدن بازارها نمی انجامد
-
محمدرضا نجفی منش مطرح کرد:
الزام تغییرجهت در قیمت گذاری خودرو
بهطور طبیعی در سال جدید افزایش قیمت در خودروها رخ خواهد داد. بههرحال در سال ۹۶، ۱۴.۵ درصد دستمزد افزایش پیدا کرده است. همین افزایش دستمزد در قطعهسازی و قیمت مواد اولیه تأثیر میگذارد. بهطور مثال قیمت فولاد هم با افزایش مواجه می شود
-
کارشناس خودرو در گفتگو با اگزیم نیوز اعلام کرد:
فرصت ها و تهدیدهای پساتحریمی در صنعت خودرو
فربد زاوه معتقد است صنعت خودرو در دوره فعلی و پس از این می تواند در کنار تولیدکنندگان جهانی فرصت های فراوانی را کسب کند با این حال نگرانی های دیگری در این صنعت نیز وجود دارد