کریدور شمال جنوب
کریدور شمال جنوب
-
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛
حمل ۳ هزار تن کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب طی خرداد و تیرماه امسال
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از اول خردادماه تا اول مردادماه ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار تن کالا و ۱۱۴ TEU کانتینر از سوی ناوگان ملی کشتیرانی در مسیر کریدور شمال - جنوب جابهجا شده است.
-
رشد صد درصدی ترانزیت در بهار ۱۴۰۱
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد حدود صد در صدی در حوزه ترانزیت هستیم که این یک فرصت خوب و در حال توسعه است.
-
یک مقام مسئول خبر داد؛
رشد ۹۸ درصدی ترانزیت جادهای در سال ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از افزایش ۹۸ درصدی ترانزیت کالا در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داد.
-
اولین قطار ترانزیتی روسیه-هند از مرز سرخس وارد کشور شد
مدیرعامل شرکت راه آهن از ورود اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند خبر داد.
-
کریدور بینالمللی شمال-جنوب؛ جایگزینی امن برای کانال سوئز
کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب از سن پترزبورگ روسیه و آسیای مرکزی تا سواحل دریای عمان در جنوب ایران، با قابلیت جایگزینی برای مسیر طولانی مدیترانه-کانال سوئز و اتصال به بندر راهبردی چابهار، مورد توجه و نگاه ویژه کشورهای زیادی قرار دارد.
-
توافق ایران و روسیه برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا
معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: توافق ایران و روسیه برای ترانزیت سالانه ۱۰ میلیون تن کالای روسی از مسیرهای ریلی و بنادر کشور به زودی اجرایی میشود.
-
ترانزیت برای دولت مهمتر از صادرات نفت
فعال صنعت حمل و نقل گفت: با اتصال چابهار به راه آهن سراسری و نیز تکمیل راه آهن رشت-آستارا می توانیم کریدور شمال-جنوب را فعال کنیم و به کانال سوئز خشک منطقه تبدیل شویم.
-
با هدف افزایش ماموریت کشتیرانی در کریدور شمال - جنوب؛
ظرفیت ناوگان کشتیرانی خزر ۱۶ درصد افزایش مییابد
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با ساخت ۴ فروند شناور برای ناوگان کشتیرانی خزر تا ۲ سال آینده ۱۶ درصد به ظرفیت این شرکت اضافه خواهد شد که همزمان ماموریت حملونقل در کریدور شمال - جنوب نیز افزایش مییابد.
-
ظهور کانال لجستیک بینالمللی جدید در دریای خزر
کارشناسان چینی خط جدید دریایی – ریلی نینگشیا به ایران را مسیری کمهزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه میدانند.
-
راه اندازی کریدور ریلی جدید در دولت سیزدهم
در روزهای اخیر کریدور ریلی شرق دریای خزر به ترکیه و اروپا از خاک ایران راه اندازی شده که می تواند به رقیبی جدی برای کریدور ریلی شمال دریای خزر و همچنین کریدور آبی-ریلی خزر-ترکیه تبدیل شود.
-
آغاز رونق ترانزیت خارجی در مسیر کریدور شمال-جنوب/ محموله ترانزیتی روسیه از طریق ایران به هند میرسد
برای نخستین بار محموله ترانزیت چندوجهی از روسیه به هند مسیر خود را از طریق کریدور شمال-جنوب موسوم به INSTC آغاز کرد و اکنون در بندرعباس دو کانتینر ۴۰ فوتی تحویل و بار در ادامه از طریق آبهای ایران به سواحل غرب هند ارسال خواهد شد.
-
تفاهم مقدماتی ایران و یک شرکت روس برای تولید مشترک کشتی
ایران و روسیه برای تولید مشترک کشتی در راستای شروع همکاری ها به منظور ایجاد کریدور شمال -جنوب و تولید کشتی و حمل و نقل در دریای خزر، به تفاهم مقدماتی رسیدند.
-
ایران عملیات آزمایشی حمل کالا از کریدور شمال-جنوب را آغاز کرد
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با اولین محموله ترانزیت چندوجهی از روسیه به هند، مسیر خود را از طریق کریدور شمال-جنوب موسوم به INSTC آغاز کرده است.
-
کریدور شمال-جنوب در حد حرف است
عضو اتاق ایران و روسیه گفت: برای فعالسازی کریدور شمال-جنوب، مورد نخست تامین و تجهیز زیرساخت ها و مورد دوم کاهش هزینه ها از سوی راه آهن و سازمان بنادر است.
-
موضوع کالاهای سرگردان در مسیر حمل به روسیه؛
نقش مهم کریدور شمال - جنوب برای کالاهای سرگردان در مسیر حمل به روسیه
نقش مهم کریدور شمال - جنوب برای کالاهای سرگردان در مسیر حمل به روسیه موضوع و سوژهای است که این روزها مورد بحث در فضای سایبری و شبکههای اجتماعی قرار میگیرد. در یادداشت پیش رو به این مهم پرداخته شده است.
-
معاون ساخت و توسعه راه آهن خبر داد:
پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین
معاون ساخت و توسعه راه آهن و بنادر از پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین خبر داد و گفت: کمبود منابع اعتباری، ارزش بالای زمینهای کشاورزی، باغات و مستحدثات مسیر و هزینه بالای تملک اراضی و صعوبت عملیات اجرایی در زمینهای باتلاقی از موانع مهم ادامه ساخت این پروژه است.
-
یک کارشناس اقتصادی؛
ضرورت تمرکز روی مسیر دریایی کریدور شمال ـ جنوب به جای مسیر زمینی
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به فرصتهای ایجاد شده برای اقتصاد ایران در پی بحران اوکراین گفت: اگر بتوانیم زمینههای لازم را فراهم کنیم میتوانیم به هاب فرآوری غلات در منطقه تبدیل شویم.
-
شرکت ساخت و توسعه:
بندر کاسپین شهریور آینده به شبکه ریلی متصل میشود
مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهرهبرداری از راهآهن رشت-کاسپین تا شهریورماه ۱۴۰۱ در صورت تأمین منابع و اعتبارات خبر داد.
-
در راستای توسعه فعالیت بندر چابهار انجام شد؛
مذاکرات مدیران کشتیرانی با هیاتی از هند درباره توسعه کریدور شمال- جنوب
در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چگونگی روند همکاری ها در راستای رسیدن به اهداف مشترک راهبردی درخصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب با توجه به پتانسیلهای موجود در بندر چابهار مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
-
وزیر راه و شهرسازی: هیچ راهی برای ایران بسته نمیماند
وزیر راه و شهرسازی ساخت پل استراتژیک آستاراچای را یکی از دستاوردهای مهم سفر به جمهوری آذربایجان دانست و گفت: کسانی که در این خصوص شیطنت کردند بدانند هیچ راهی برای ایران بسته نمیماند.
-
برگزاری مناقصه قطعه اول خط آهن رشت-آستارا به زودی
پس از سفر رئیس جمهور به مسکو و مذاکره برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا، چند شرکت روسی برای فاینانس این پروژه ابراز علاقه مندی کردند.
-
وزیر راه و شهرسازی اعلامکرد:
احیای کریدور شمال- جنوب با تکمیل ۱۶۵ کیلومتر ریل رشت به آستارا
وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور شمال- جنوب با تکمیل ۱۶۵ کیلومتر مسیر ریلی رشت به آستارا فعال خواهد شد.
-
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛
توافق ترانزیتی ایران با روسیه، کریدور شمال- جنوب را فعال میکند
یک کارشناس اقتصاد دریا گفت: با توافق راهبردی دولت با روسیه که بستهای از توافقات لجستیکی و ترانزیتی است، جریان عبور بار از کریدور شمال- جنوب افزایش خواهد یافت و در عین حال جایگاه راهبردی ایران در سطح منطقه با فعال شدن این کریدور ارتقا مییابد.
-
عضو اتاق بازرگانی اراک:
توسعه زیرساخت های ترانزیتی، سهم ایران از بازار منطقه را افزایش میدهد
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به نقش ترانزیت در افزایش مراودات بازرگانی کشورها با یکدیگر، گفت: ایران نیز با توسعه زیرساختهای ریلی و ترانزیتی میتواند خود را به عنوان کشوری بزرگ و تأثیرگذار در حوزه صادرات منطقه معرفی کند.
-
۴ اولویت ترانزیتی ایران و روسیه برای توسعه تجارت/احیای کریدور ترانزیتی شمال-جنوب در اولویت
کارشناس مسائل روسیه گفت: یکی از اولویتهای اصلی دو کشور ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل، فعالسازی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب است. این کریدور ترانزیتی هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از طریق ایران به روسیه وصل میکند.
-
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلامکرد:
کشتیرانی، آماده استفاده از فرصت کریدور شمال- جنوب
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راهبرد ملی احیاء کریدور شمال- جنوب، موضوع توسعه فعالیتهای گروه کشتیرانی در بندر چابهار را رویکرد اصلی این گروه دانست و گفت: کالا از مبدأ هند به بندر چابهار و در ادامه به روسیه و اروپا ترانزیت خواهد شد.
-
مسوول واحد ارزیابی گمرک:
صدور افزون بر ۳۳۱ میلیون دلار کالا طی ۹ ماه از کاشان
مسوول واحد ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: ۳۹۴ هزار و ۲۵۵ تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۶۳ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.
-
قاسمی: تحولی در وضعیت ترانزیت کشور در ۶۰ روز گذشته رخ داد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده با پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان بر دیپلماسی حملونقل برای توسعه روابط با همسایگان تأکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است.
-
جدیت روزافزون کریدور ترانزیتی ترانسافغان
با وجود اینکه بزرگترین مزیت ترانزیتی ایران، راه اندازی کریدور شمال-جنوب است اما به دلایل متعدد این کریدور هنوز فعال نشده و توسط برخی کشورها با راه اندازی کریدورهای موازی در حال دورزده شدن است.
-
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرحکرد:
فعالسازی کریدور شمال- جنوب با همکاری مناطق آزاد ایران و روسیه
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: راه اندازی کریدور شمال- جنوب در کنار توسعه اقتصادی برای ایران و روسیه، سایر کشورهای منطقه بهویژه چین و هند را نیز از این همکاریهای مشترک منتفع میکند.