طرح بخشودگي جرائم تاخير بدهكاران بانكي تا پایان سال

قیطاسی اعلام کرد در صورت تسویه نقدی؛ جرائم تاخير بازپرداخت وام های بانکی بخشوده خواهد شد

در صورت تسویه نقدی؛ جرائم تاخير بازپرداخت وام های بانکی بخشوده خواهد شد. دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي كشور از بخشودگي جرائم تاخير تاديه بدهكاران بانكي در صورت تسويه نقدی بدهي تا پايان اسفندماه سال جاري خبر داد.

به گزارش كميسيون هماهنگي روابط عمومي بانك‌ها، عليرضا قيطاسي، دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي كشور با بيان اين مطلب گفت: اين تصميم در راستاي اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، همچنين مفاد قانون رفع موانع توليد رقابت پذير مصوب مجلس شوراي اسلامي، ارتقاي نظام مالي کشور با رويکرد مساعدت به بنگاه‌هاي اقتصادي و نهايتا حفظ اشتغال و کمک به افزايش آن در نشست مشترك نظام بانكي كشور به تصويب رسيده است.

دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي كشور گفت: جرائم تاخير تاديه بدهكاران بانكي در صورت تسويه نقدي بدهي بخشيده خواهد شد. وي در پايان خاطر نشان كرد: هريك از بدهكاران بانكي چنانچه نسبت به تسويه نقدي بدهي‌هاي خود نزد سيستم بانكي تا پايان سال‌جاري اقدام نمايند از بخشودگي جرائم تاخير تاديه بهره‌مند خواهند شد.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تلاش دولت برای بهبود ساز و کارهای تولیدی ، این اقدام می تواند گام مهمی در جهت کاهش بدهی بانکی واحدهای صنعتی و حتی تجاری به شمار آمده همچنین فضا را برای کاهش مطالبات غیرجاری بانک ها بهبود می بخشد. این در حالی است که هفته گذشته کانون بانک‌های خصوصی هم چنین مصوبه‌ای را به تصویب رساند. این مصوبه را می توان در چارچوب برخی انتقادات مراجع و همچنین صاحب نظران حوزه مالی اسلامی نیز به شمار آورد زیرا جریمه دیرکرد اقساط وام را توجیه پذیر نمی دانستند.

کد خبر 16393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =