حداکثر ضمانت نامه ۷۵۰ میلیارد تومانی برای تولید

مقیسه: از سال ۹۴ افزایش سرمایه نزدیک به ۷۵ میلیارد تومانی برای صندوق در نظر گرفته شده است که جمع سرمایه ما را در آن سال به ۱۱۰ میلیارد تومان رسانده است و حداکثر ضمانت نامه صادره از طرف صندوق نزدیک به ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد بود

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: تامین مالی یکی از مشکلات اساسی صنایع کوچک است که صندوق ضمانت سرمایه گذاری در همین راستا تاسیس شده است.

محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، در خصوص میزان توسعه، پیشرفت و آبادانی در جمهوری اسلامی ایران بعد ازانقلاب اسلامی در عرصه صنایع کوچک، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که صنایع کوچک با آن درگیر هستند بحث تامین مالی است که در همه جای دنیا در گذشته و حال وجود داشته است.

وی افزود: ازآنجایی که بخش عمده تسهیلات اعطایی مخصوصا در کشورهای در حال توسعه مبتنی بر وثیقه است و صنایع کوچک از ارائه وثایق به نظام بانکی معمولا به دلیل اینکه تمام دارایی و سرمایه شان را صرف تاسیس بنگاه های کوچک کرده اند معذور هستند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: دولت ها به این فکر افتادند که صندوق سرمایه گذاری را در حمایت از صنایع کوچک ایجاد کنند که با صدور انواع ضمانت نامه بتوانند کسری وثیقه را در نزد نظام بانکی تامین کنند.

مقیسه بیان کرد: صندوق ما برای کمک به تامین مالی صنایع کوچک و ارائه وثایق مورد نیاز نظام بانکی از سال ۸۳ تاسیس شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه فعالیت های ما مالی است همواره باید تناسبی بین صدور ضمانت نامه ها و میزان سرمایه ای که در اختیار داریم، برقرار باشد. تا سال ۹۴ تقریبا سرمایه دراختیار ما رقمی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان بوده است که براساس استاندارد بین المللی صندوق ها معمولا تا ۷ برابر میزان سرمایه می توانند ضمانت نامه صادر کنند که این عدد بسیار اندک است.

مقیسه تصریح کرد: از سال ۹۴ افزایش سرمایه نزدیک به ۷۵ میلیارد تومانی برای صندوق در نظر گرفته شده است که جمع سرمایه ما را در آن سال به ۱۱۰ میلیارد تومان رسانده است و حداکثر ضمانت نامه صادره از طرف صندوق نزدیک به ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: زمانی که یک واحد صنعتی و فعال اقتصادی به نظام بانکی مراجعه می کند ازاین فعالان وثایق سهل البیع درجه یک طلب می شود و صندوق بر اساس رسالت حمایتی که بر عهده دارد صرفا برای محل اجرای طرح هایی که در شهرک های صنعتی هستند با این پشتوانه ضمانت نامه صادر می کند.

وی با بیان اینکه صندوق در لیست شرکت های واگذاری قرار داده شده، گفت: کشورهایی که در زمینه صنایع کوچک پیشرو هستند با چنین ابزارهایی به این صنعت کمک می کنند اما در کشور ما که این واحدها به شدت نیازمند کمک و حمایت هستند، در حال حاضر با قرارگیری در لیست واگذاری موانعی در حال و در آینده برای ما و به خصوص این واحدهای صنعتی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 23360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =