دو برابر شدن هزینه حمل کالا از چین به آمریکا

ابهام ناشی از تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن، باعث شده قیمت حمل کالا از چین به آمریکا به شدت افزایش یابد

به گزارش CNBC، ابهام ناشی از تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن، باعث شده قیمت حمل کالا از چین به آمریکا به شدت افزایش یابد.

چین و آمریکا، دو اقتصاد برتر دنیا، از سال گذشته درگیری‌هایی را مبنی بر افزایش تعرفه‌ تجاری واردات برخی کالاها شروع کرده‌اند که این درگیری در چند ماه اخیر به اوج رسیده است. افزایش نگرانی‌ها از تبدیل این درگیری به یک جنگ تجاری تمام‌عیار، باعث شده صادرکنندگان اقدام به ارسال زودتر از موعد کالاهای خود کنند.

در واقع، هزینه حمل برای کانتینرهایی که از چین به آمریکا ارسال می‌شوند، از سال گذشته تا ابتدای دسامبر امسال، افزایش 100 درصدی داشته است.

با اینکه روسای جمهور آمریکا و چین در نشست گروه 20 بر سر یک آتش‌بس 90 روزه توافق کردند، اما تحلیل‌گران و بازارها نسبت به دوام این آتش‌بس تردید دارند.

با وجود اظهارات خصمانه دو کشور، جالب این است که بازرگانان، از ترس بیشتر شدن تعرفه‌های تجاری، روند ارسال کالا را در مقایسه با سال گذشته شدت بخشیده‌اند. صادرات چین به آمریکا در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5 تا 10 درصد افزایش یافته است. صادرکنندگان و مدیران لجستیک هم این موضوع را تایید می‌کنند.  

کد خبر 26032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =