ضمانت نامه گمرگی در ازای اخذ نقدی ارزش افزوده وارداتی

علی سعد الدین: به منظور فراهم آوردن شرایطی بهتر برای فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان در نظر دارد تا ۷/۵/۹۸ به جای اخذ نقدی ارزش افزوده کالاهای وارداتی شرکت های تولیدی، از واردکنندگان مربوطه ضمانت نامه گمرکی دریافت کند.

علی سعدالدین در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی سمنان با مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: به منظور فراهم آوردن شرایطی بهتر برای فعالین اقتصادی  و تولیدکنندگان در نظر دارد تا 7/5/98  به جای اخذ نقدی ارزش افزوده کالاهای وارداتی شرکت های تولیدی، از واردکنندگان مربوطه ضمانت نامه گمرکی دریافت کند.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: این تصمیم کمک بزرگی برای حفظ نقدینگی شرکت هاست و مشکلاتی که در این حوزه دامنگیر بخش تولید است را تعدیل خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز سعدالدین در ادامه خبر از انعقاد قرارداد انبارهای اختصاصی در گمرک استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری قرارداد انبارهای اختصاصی با واردکنندگان و تولیدکنندگان کشور به منظور کاهش بروکراسی در گمرک استان منعقد می شود.

وی یادآور شد: ترخیص نسیه نیز از دیگر برنامه هایی است که در گمرک استان عملیاتی شده است؛ با این تصمیم کسانی که نمی توانند حقوق ورودی کالا را به صورت نقدی بپردازند و یا مشکل نقدینگی دارند می توانند تا سه ماه 40 درصد از کالای خود را دریافت و مابقی را به عنوان وثیقه حقوق ورودی در گمرک نگه داری می شود و پس از سه ماه با پرداخت کل حقوق ورودی می توانند مابقی کالای خود را دریافت کنند.

 علی سعد الدین بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به 55.5 میلیون دلار صادرات از گمرک استان انجام شده که خوشبختانه حدود پنجاه درصد از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد داشته است.

 

 

کد خبر 28249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =