ثبات رفتار مصرف کننده در خریدهای اینترنتی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی بعد از شیوع ویروس کرونا گفت: بخشی از این افزایش موقتی و زودگذر است اما تغییر رفتار مصرف کننده در این زمینه باقی مانده و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از این موضوع استفاده کنند

فرزین فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره افزایش 18 درصدی تراکنش‌های خرید اینترنتی در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کوید-19 اظهار داشت: این رشد دارای 2 مولفه است؛ بخشی از این افزایش به دلیل شوک ناشی از شیوع این ویروس، قرنطینه خانگی و ایجاد محدودیت برای برخی از کسب‌وکارهاست ولی بخش دیگری که تغییر رفتار مصرف کننده است، باقی خواهد ماند.

براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شاپرک، تعداد تراکنش‌های خرید اینترنتی در 2 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 81 درصد رشد از 150 میلیون تراکنش به 212 میلیون تراکنش رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق تهران گفت: تا قبل از این بسیاری از افراد به خریدهای اینترنتی با وجود سادگی آن اعتمادی نداشتند ولی در 3 ماه گذشته بخشی از این موضوع از بین رفته و اعتمادی نسبی به خریدهای اینترنتی و استفاده از خدمات برخط به وجود آمده است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی نباید تصور کنند که این رشد به طور دائم باقی مانده و حتی افزایش خواهد یافت زیرا بخش اول که ناشی از شوک شیوع ویروس کروناست، از بین خواهد رفت و استارت‌‌آپ‌ها باید بر روی بخش دوم و پایدار یعنی تغییر رفتار مصرف کننده تمرکز کنند.

فردیس کسب‌وکارهای اینترنتی را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: بخشی از کسب‌وکارها در این مدت با محدودیت‌های فیزیکی برخورد کردند. درست است که برخی از کسب‌وکارها تمام خدمات خود را بر روی بسترهای اینترنتی ارائه می‌کنند اما بخش دیگری از این کسب‌وکارها در نهایت با سیستم لجستیکی کالا را حمل می‌کنند و در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: دسته دوم کسب‌وکارهای اینترنتی با محدودیت بیشتری در دوره کرونا روبه‌رو شدند و بخش اول که تمام زنجیره ارزش آفرینی آنها در بستر فضای مجازی بود، محدودیت کمتری داشتند

کد خبر 33439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =