تست کیفی از متهم اصلی آلودگی هوا

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: آزمون کیفی مازوت آغاز شده و با نهایی شدن آن، نتایج منتشر خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، وحید مرندی در مورد وضعیت کیفی مازوت مصرفی در کشور گفت: طبق قانون هوای پاک از ابتدای شهریور ۹۶ برای وزارت نفت مهلت ۳ ساله ای تعیین شد تا نسبت به استانداردسازی مازوت اقدام کند که این مهلت در تاریخ اول شهریور ۹۹ به اتمام رسیده است.

آزمون کیفی مازوت آغاز شده و پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ بنزین در حال تدوین است؛ دو خبری که از سوی مسوولین سازمان ملی استاندارد اعلام شد تا شاید با اجرایی شدن آنها گره چند ساله آلودگی هوا در زمستان باز شود.

مازوتی که برخی از کارخانه ها از آن استفاده می کنند اولین متهمی است که بسیاری آلودگی هوا را به آن نسبت می دهند، گزینه های بعدی به بنزین و گازوییل مربوط می شود، دو متهم دیگری که آلودگی هوا به آنها نسبت داده می شود.

مقدم افزود: ارزیابی ما در مورد کیفیت مازوت آغاز شده که باید نتایج آن مشخص شود، این کار زمان می‌برد و وقتی که نتایج مشخص شد، آن را منتشر خواهیم کرد. در عین حال نتایج آزمون ها را به سازمان محیط زیست اعلام خواهیم کرد تا متناسب با آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت برای استانداردسازی گازوئیل نیز مهلت ۳ ساله داشته است، افزود: وزارت نفت مکلف شده طبق استاندارد ملی تولید گازوئیل را داشته باشد، اما ما تاکنون تأییدیه‌ای برای گازوئیل صادر نکرده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر نتایج آزمون گازوئیل مشخص شود، به وزارت نفت ارائه خواهیم کرد و برای اطلاع مردم نیز منتشر خواهد شد.

کد خبر 40288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =