حرکت پلکانی ایران در استفاده از فرصت های بانکی پسابرجام

مسیر ایران در استفاده از فرصت های بانکی پس از برجام مثل بالا رفتن از پلکان است و نمی توان بدون پا گذاشتن روی پله اول به پله چهارم رسید

اوفک با در نظر گرفتن شرط هایی معامله دلاری موسسات غیر آمریکایی با ایران را مجاز شمرده است. سید حسین سلیمی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران گفت:  تمام بیانیه ها و مجوزهای اوفک پس از اجرای برنامه جامع مشترک به نفع ایران است و مثبت ارزیابی می شود. این تصور اشتباه است که اوفک کلیه معاملات با ایران را ناگهان بلامانع اعلام کند. احزاب و شخصیت های سیاسی مخالف توافق ایران با آمریکا بدون تردید نسبت به مجوزهای ناگهانی اوفک واکنش نشان می دهند در نتیجه حرکت محتاطانه اوفک هوشمندانه است.

نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: مبادله دلار توسط تمام شرکت ها در ایالات متحده آمریکا انجام می شود. وقتی انجام بخشی از این معاملات برای ایران آزاد می شود یعنی حرکت مثبتی اتفاق افتاده است. مسیر ایران در استفاده از فرصت های بانکی پس از برجام مثل بالا رفتن از پلکان است و نمی توان بدون پا گذاشتن روی پله اول به پله چهارم رسید. انتظار ما این است که تمام تحریم ها بعد از اجرای برجام لغو شود اما  این انتظار با توجه به ساختارهای داخلی و خارجی ممکن نیست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه ساختارهای داخل ایران باید متناسب با فرصت های پسابرجام ارتقا پیدا کند گفت: تا زمانی که برخی قوانین را به تصویب نرسانیم و در کشور اجرا نکنیم روابط ما با سیستم بانکی جهان بهبود پیدا نمی کند. ارتقای قوانین مربوط به پولشویی، کفایت سرمایه بانک ها و بازل در ایران از الزامات مهم برای برقراری روابط بانکی یا سیستم بانکی جهان است.

سلیمی با اشاره به دستاوردهای خوب وزیر اقتصاد در سفر به واشنگتن و شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول گفت: در این سفر بعضی از مشکلات ایران مرتفع شده است. ایران در مسیر مثبتی قرار گرفته است و امیدواریم روند مثبت گشایش های بانکی برای ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه پیدا کند.

کد خبر 13516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =