معاونت اقتصادی  استانداری باید تقویت شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت دوازدهم بایدنسبت به تقویت معاونت های اقتصادی استانداری اهمیت ورزد.

به گزارش اگزیم نیوز، نعمت زاده ضمن تاکید بر لزوم استوار سازی معاونت های اقتصادی در استانداری ها باید احیا شود، گفت: تقویت روابط دولت با بخش خصوصی الزامی است و دولت باید الویت خود را برای تحقق این امر قرار دهد.

وی ادامه داد: نخستین شرط لازم برای برگزاری گفت و گوی موفق در شورای ملی، اعتماد متقابل است پس باید به بخش خصوصی اعتماد بیشتری شود و تجربه نشان داده که نتیجه اعتماد ما رضایت بخش بوده.

نعمت زاده اضافه کرد: برخی از اختیارات باید به استان ها واگذار شود و این واگذاری اختیار در بخش معدن به استان ها یکسری مشکلات قانونی را به همراه داشت که در برنامه ششم توسعه با شورای معادن در استان ها پیکربندی نهایی شد و مشکل های یادشده رفع شد.

وی اظهار کرد: عدم اختیار کافی، دشواری اصلی بیشتر بانک ها در استان ها است لذا باید اختیار تصمیم گیری روسای شعب و بانک های استانی افزایش یابد تا توانایی ارائه تسهیلات لازم را به بنگاهداران بدهند زیرا منابع مالی بخش خصوصی باید از بانک ها تامین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ساختمان مرکزی برخی از بانک ها در حال ازدیاد است که این موضوع را به واقع می توان یک سم تلقی کرد.

وی با اشاره به شرف یابی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: سهم آب مورد نیاز صنعت کمتر از 2 درصد است و رهبری هم به وزیر کشاورزی گفته بودند که اگر 10 درصد صرفه جویی در مصرف آب شود کل آب شرب و صنعت تامیین می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه سخنان خود خطاب به بخش خصوصی گفت: صادرات نیازمند کمک رسانی بخش خصوصی است تا حرکت فوق العاده ایی شکل گیرد.

اگزیم نیوز روایت می کند، نعمت زاده سخنان خود را در نشست مشترک  اعضای شورای ملی گفتگوی  دولت و بخش  خصوصی گفت.

 

کد خبر 21323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =