اکسیر برندینگ در فعالیت های صادراتی معدنی

بهرام شكوري برندینگ را لازمه حضور موفق در بازارهای صادراتی دانست و گفت: محصولات معدنی کشورمان تاکنون در بازارهای بین المللی به حق مسلم خود دست نیافته اند

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران برندینگ را لازمه حضور موفق در بازارهای صادراتی دانست و گفت: محصولات معدنی کشورمان تاکنون در بازارهای بین المللی به حق مسلم خود دست نیافته اند. بهرام شکوری در حاشیه نشست نقش برندینگ در توسعه فعالیتهای معدنی در محل اتاق ایران اظهار داشت: حاکمیت نقش مهمی در تداوم سیاست های اقتصادی توسعه تجارت در چارچوب ایجاد برندینگ در فرآیند تجاری سازی دارد.
وی افزود: قطع مناسبات تجاری و اقتصادی با هریک از کشورهای جهان، تمام محاسبات یک فعال تجاری و یا مجموعه ای از دست اندرکاران صادرات و واردات را برهم می زند، بنابراین حاکمیت نقش کلیدی در گسترش تجارت بین الملل می تواند ایفا کند.
رئیس کمیسیون مزبور یادآور شد: امروز کالاهای تجاری در نقاط مختلف جهان دارای مشخصه خود است، موضوع صدور کالای حلال برای کشورهای اسلامی از جمله در منطقه خلیج فارس از جایگاه مهمی برخوردار است، در عین حال داشتن گواهی های بین المللی تولید برای کشورهای صنعتی اولویت خود را دارد.
شکوری گفت: واقعیت اینکه دولت یازدهم، در مناسبات بین المللی در قالب توافق برجام یک گام مهم برداشت و انتظار می رود در شرایط امروز بخش دولتی و خصوصی در قالب برندینگ تولیدات خود را به بازارهای هدف برسانند.
وی اضافه کرد: امروز برندینگ می تواند تا 80 درصد دارایی نامشهود یک بنگاه اقتصادی نقش داشته باشد و این موضوع اهمیت آن را محرز می کند.
به گفته این فعال صنعتی- معدنی موضوع برندینگ در دنیا جایگاه خود را یافته و چنانچه بخواهیم با دنیا مبادلات تجاری داشته باشیم، ناگزیر از اجرای قواعد آن هستیم و مساله برند به عنوان یک اصل مورد پذیرش قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در سال 1392 بالغ بر 88 درصد از صادرات ایران به 14 کشور انجام شد که در سال 1395 به 20 کشور رسید، اما همچنان موضوع برندینگ به عنوان یک حلقه مغفول مطرح است.
ارزش صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی سال 92 به رقم 41.8 میلیارد دلار رسید، در حالی که پارسال این میزان برابر با 43.9 میلیارد دلار بود .

 

منبع: ايرنا

کد خبر 21692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =