حجم زیادی از قاچاق گل جمع آوری شد/ پرونده ای در قاچاق گندم نداریم!

علی اکبر پوراحمدنژاد گفت: گندم یکی از کالا های با اهمیت و استراتژیک محسوب می شود که دقت نظر در جلوگیری از واردات آن می شود و در چند سال گذشته پرونده ای از قاچاق این کالا ثبت نشده است

برخی از شایعات شنیده شده مبنی بر این است که تقلبی در فروش گندم های تضمینی به دولت شکل می گیرد، بنابر این شنیده ها برخی از سودجویان از تفاوت نرخ جهانی که مبلغ آن کمتر از قیمت تضمینی اعلام شده دولت است سواستفاده می کنند و گندم های قاچاق را با عنوان تولید داخل با تفاوت قیمت چشم گیری به دولت می فروشند.

علی اکبر پوراحمدنژاد در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز در رابطه برخی از اين شایعات شنیده شده اظهار کرد: پرونده مجرمانه ای مربوط به قاچاق گندم طی سال های اخیر نداشته ایم زیرا هم ظرفیت تولید تکمیل شده و هم زمینه صادرات آن مهیا شده است و تنها پرداخت بدهی های دولت مسئله ساز و دامن زن برخی شایعات بود.

پوراحمدنژاد اضافه کرد: ديركرد و يا عدم پرداخت بدهی های دولت به گندم کاران در برخی از آنها این انگیزش را ایجاد کرده که درعوض فروش گندم هایشان به دولت به سیلوهای خصوصی بفروشند و در بازار آزاد عرضه کنند که این موضوع را نمی توان به قاچاق گندم ارتباط داد و گمانه زنی های اشتباه دال بر قاچاق در بحث واردات و صادرات نیست.

وی خاطرنشان کرد: کالا های استراتژیک از جمله گندم تحت مراقبت های ویژه ای است و ورود و خروج آن از مقررات سخت گیرانه ای تبعیت می کند و فارق از این موضوع در حال حاضر ایران سرزمینی است که در تولید گندم خودکفا شده و به همین دلیل هیچ پرونده مجرمانه ای در این زمینه گزارش داده نشده است.

پوراحمدنژاد ادامه داد: علاوه بر مقررات و نظارت کشور در تجارت بین الملل هم قوانین استواری را در رابطه با ورود و خروج کالا های استراتژیک وضع شده  که احتمال قاچاق آن را به حداقل رسانده است.

وی تصریح کرد: گندم های تولید داخلی با قیمت مناسب و تشویقی از گندم کاران خریداری می شود و این موضوع آنها را راغب می کند تا تولید های خود را به نهایت برسانند و حتی علاوه بر این خرید با قیمت بیشتر این محصول نسبت به عرف جهانی، دولت بیشتر از نیاز کشور و مازاد تولید آنها را هم خریداری می کند در نتیجه کشاورزان سعی در تولید حداکثری و فروش آن به دولت دارند.

پوراحمدنژاد افزود: تولید دیگر محصول های کشور که شرایط تولید دشوار است شاید چنین مسئله ای پیش بیاید اما در رابطه با اقلام استراتژیک که دولت منفعت و تسهیلات خوبی را برای آنها در نظر گرفته با تلاش کشاورزان داخلی جایی برای عرضه اندام محصول قاچاق نمی ماند.

وی بیان کرد: کالا های استراتژیک به ویژه در بخش کشاورزی و صنايع غذایی که سلامت محور هستند تحت حفاظت وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و بحث تخصصی مبارزه با قاچاق است و حتی پیش از اتفاق هم اعمال سودجویان پیش بینی و رصد می شود تا از وقوع جرم جلوگیری شود. حاکمیت در راستای حفظ آرامش روان و سلامت مردم ماموریت دارد پس با ممارست علیه این موضوع ایستادگی می کند.

پور احمدنژاد عنوان کرد: اخیرا بحث واردات شاخه هاي گل بریده به کشور مطرح بود که برای حفاظت از منفعت تولیدکننده داخلی و قراردهی آنها در مسیر واردات تعریف شده و قانونی تیم های عملیاتی ما طی هفته گذشته با همکاری جهادکشاورزی فعال شدند و حجم قابل ملاحظه ای از قاچاق گل جمع آوری شده و دست اندرکاران این تخلف تحویل مراجع قضایی داده شده اند.

وی اضافه کرد: حوزه قاچاق از حساسیت های است که به آن توجه ویژه ای داریم و همچنین مورد دقت نظر دستگاه های متولی اصلی محصول است اما در کنار آن سودجویانی به دنبال سواستفاده از فضا و بازار 80 میلیونی ایران هستند که سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام تشلاش خود را برای ایستادگی در مقابل این گروه می کند.

دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اذعان کرد: سال گذشته بالغ بر 600 تن خوراکی در استان تهران ضبط شده که هدف ضرر رسانی به جامعه را داشت که ما توانسیتم آن ها را امحا کردیم.

پوراحمد نژاد اذعان كرد: سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقابل تخلف های اقتصادی در قالب قاچاق ابعاد گوناگون و امکان های مختلف بروز تخلف را بررسی و از وقوع آن جلوگیری می کند که طبق گفته های پیشین برای برخی از کالا ها اولویت ها و خط قرمز هایی قائل است و از شهروندان درخواست می شود اگر سرنخ و یا موضوع ایی که گمان کردند از طریق این سازمان قابل پیگیری است را اطلاع دهند.

 به گزارش اگزیم نیوز، این مقام مسئول طی این گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز اظهار به عدم وجود قاچاق گندم در سال های اخیر کرد و این در حالی است که اخبار های رسمی تعدادی از کارشناس ها حاکی از قاچاق این کالا بوده و همچنین طبق بیان های اخیر سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم قاچاق از 2 انبار در شهرستان نوشهر كشف شده بود.

کد خبر 21733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =