هیأت تجاری ایران در راه مسکو

هادي تيزهوش تابان: برای افزایش توسعه تجارت و رفع موانع بین ایران و روسیه هیات تجاری به سرپرستی اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه و اعضاي اتاق مشترك حوزه درياي خزر دوم آبان ماه به آستراخان اعزام می‌شود

نايب رييس اتاق مشترک ایران و روسیه در گفتگو با اگزيم نيوز با اشاره به اهمیت بازار روسیه در راهبردهای تجاری ایران گفت: روسیه کشور بسیار مهمی برای ماست و امیدواریم در اين سفر در مسیر توسعه روابط دو جانبه و تولیدکنندگان دو کشور گام هاي موثري برداشته شود.

هادي تيزهوش تابان از سفر هيات تجاري ايراني در دوم آبان خبر داد و گفت: اعضاي هيات همراه را اتاق هاي مشترك حوزه درياي خزر تشكيل مي دهد، همچنين اين هيات همزمان با برگزاری شانزدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر (ICBC) به آستاراخان اعزام می‌شود.

وي ضمن اشاره به رابطه دوستانه و همسایگی دو کشور از سال های دور، بر اهمیت روابط بعد از انقلاب اسلامی بین ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه اراده مقامات سیاسی دو کشور بر توسعه مناسبات اقتصادی است ولی حجم مراودات مناسب با این اشتیاق نیست.

تيزهوش تابان با اشاره به اينكه حجم مناسبات بین دو کشور مطلوب نیست، گفت: تا زمانی که امکان دسترسی سهل تاجر به اين كشور میسر نگردد، حجم مراودات تجاری نیز افزایش نخواهد یافت.

نايب رييس اتاق مشترک ایران و روسیه به اهداف اين سفر اشاره كرد و گفت: در این سفر به بررسی مشکلات و موانع موجود بر سر راه همکاری تجاری دو کشور همانند صدور روادید تجاری، برطرف شدن موانع دست و پاگیر بانکی، نوسازی تجهیزات هوایی و ریلی و...  پرداخته مي شود. به گفته وي مشكلاتي از اين دست بر توسعه تجارت دو کشور سایه افکنده است.

تیزهوش تابان از افتتاح سرای تجاری ایرانیان در طول اين سفر خبر داد و گفت: افتتاح این سرا می تواند در توسعه روابط تجاری و افزایش حجم مبادلات کالا بین دو کشور ایران و روسیه تاثیرگذار باشد. معتقدم هرگونه پتانسیل اقتصادی و صادراتی می‌تواند زمینه گسترش صادرات کالاهای ایرانی را به سایر استان‌های روسیه فراهم کند.

وي در خصوص ديگر برنامه هاي اين سفر افزود: برگزاري نشست های بی تو بی شرکت های فنی مهندسی دو کشور، تجار، بازرگانان و واحدهای تولیدی و صنعتی از ديگر برنامه هاي اين سفر است.

تيزهوش تابان ادامه داد: بازار کشور بزرگ روسیه برای محصولات تولیدکنندگان ایراني بسیار مناسب و جذاب است. در صورتيكه صادرات روسیه هم اکنون با مشکل روبه‌رو است باید تلاش کرد تا اطمینان لازم از لحاظ کیفیت و قیمت در تاجر روسی ایجاد شود تا از این فرصت به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شد. به بيان ديگر اگر موانع تجاری، بانکی و گمرکی برطرف شوند قطعا شاهد رشد چشمگیری در حجم مناسبات اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود.

کد خبر 22071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =