۲۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی برای کالاهای برقی

هوشنگ فلاحتیان گفت: ایران ظرفیت صادرات خدمات و کالاهای برقی سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار را دارد که با بهبود تعاملات جهانی بعد از برجام شرایط بهتر می شود تا از خدمات فنی مهندسی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ایران ظرفیت صادرات خدمات و کالاهای برقی سالانه حدود 20 میلیارد دلار را دارد که با بهبود تعاملات جهانی بعد از برجام شرایط بهتر می شود تا از خدمات فنی مهندسی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم..هوشنگ فلاحتیان افزود: در حال حاضر صادرات خدمات فنی مهندسی کشور حدود 3 میلیارد دلار است .
وی در پاسخ به این سوال که صنعت برق ایران تا چه اندازه بروز است ، گفت: نیروگاه می سازیم که سالها با کیفیت مناسب کار می کند و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز نیروگاه ساختیم و انواع کابل ها ، سیم ها و کنتورهای آب و برق را در داخل کشور تولید و به همسایه ها صادر می کنیم ، کیفیت محصولات داخلی قابل قبول و از خیلی از جوانب بهتر از کالاهای چینی است.
فلاحتیان ابراز امیدواری کرد : شرکت های خارجی که در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق حضور دارند اطلاعات مناسبی از فناوری های موجود و توانمندی شرکت های داخلی به دست آورند تا فضای مناسبی در بازارهای صادراتی برای شرکت های ایرانی ایجاد شود و سهم بیشتری از درآمدهای ارزی کشور به کالاهای برقی اختصاص یابد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که صنعت برق کشور از مرز خودکفایی عبور کرده است ایا قصد دارید از فناوریهای روز دنیا که شرکت های حاضر در نمایشگاه به همراه آوردند استفاده کنید؟ افزود: قطعا همین طور است ؛ 100
درصد تجهیزات تولید برق در داخل کشور ساخته می شود و ایران جزء پنج یا شش کشور دنیا در این زمینه است .
وی ادامه داد: فناوریهای مرتبط با برق هر سال در حال تغییر است راندمان نیروگاهها افزایش می یابد ، کارآیی تجهیزات در حال تغییر است و موضوعاتی مانند آی تی در صنعت برق نیز در حال پیشرفت است بنابر این نیازمندیم از دانش روز اطلاع پیدا کنیم و کشورهای توسعه یافته صنعتی که صاحب فناوری جدید صنعت برق هستند بدون شک واحدهای تحقیق و توسعه آنها هر ساله فناوری جدیدی را به نمایشگاههای برق عرضه می کنند.
فلاحتیان گفت: بنابراین نمایشگاه برق صحنه ای است که تولید کنندگان داخلی آگاهی بیشتری به فناوری جدید دنیا کسب می کنند و اگر مشارکت هایی بین شرکت های داخلی وخارجی رقم بخورد می توانیم کیفیت محصولات و قیمت تمام شده آن را تحت تاثیر قرار دهیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: در مشارکت با برندهای جهانی فضایی ایجاد می شود که محصولات ایرانی به راحتی در بازارهای جهانی قابل عرضه است و سهم بیشتری از صادرات را می توانیم به خود اختصاص دهیم.
وی با اشاره به اینکه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق 422 شرکت داخلی و 272 شرکت خارجی از برندهای مختلف کشورهای صنعتی حضور دارند ، افزود: امسال حضور شرکت های خارجی و برندها 30 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و فرصتی را برای شرکت های داخلی به وجود آورده است تا به فناوری های جدید مورد نیاز صنعت برق دست یابند.
فلاحتیان با اشاره به اینکه شاهد افزایش انتظارات مردم و مسئولان از خدمات رسانی برق هستیم ، گفت : بنابراین دستیابی به فناوری جدید در صنعت برق امری اجتناب ناپذیر است که با برگزاری چنین نمایشگاههایی می توانیم از دانش جهانی صنعت برق بهره مند شویم و کیفیت تولید داخلی را افزایش دهیم تا با مشارکت برندهای خارجی در بازارهای منطقه حضور یابیم.

 

 

کد خبر 22398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =