قوانین و مقررات اتحادیه گمرکی اوراسیا براي صادركنندگان ابلاغ شد

آنه دوردي ايران پناه از اجراي قوانين و مقررات اتحاديه گمركي اوراسيا خبر داد و گفت: در كشورهاي قزاقستان، روسیه ، بلاروس، ارمنستان وقرقیزستان که عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا هستند قوانین و مقررات يكسان گمركي را در شرايط ورود کالاها و وسایل نقلیه به قلمرو گمرکی خود اعمال می‌كنند

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان از اجراي قوانين و مقررات اتحاديه گمركي اوراسيا خبر داد و گفت: در كشورهاي قزاقستان، روسیه ، بلاروس، ارمنستان وقرقیزستان که عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا هستند قوانین و مقررات يكسان گمركي را در شرايط ورود کالاها و وسایل نقلیه به قلمرو گمرکی خود  اعمال می‌كنند.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، آنه دوردي ايران پناه گفت: مهمترين مقررات واردات گمركي در آسيا شامل پرداخت عوارض گمرکي و هزینه ترخیص کالا از گمرک  با نرخ 50 تا20 یورو برای هر اظهارنامه است.

وي اضافه كرد: از ديگر مقررات وضع شده در اين اتحاديه مي توان به تخصيص 12٪ مالیات بر ارزش افزوده براي واردات و اختصاص مالیات غیر مستقیم برای انواع خاص كالايي را برشمرد.

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان با بيان اين كه مجوز صادرات توسط وزارت صنايع و فن‌آوري قزاقستان صادر مي‌شود ابراز كرد: تعيين تكليف مجوز حداكثر تا يك ماه، و برای کسب و کارهای کوچک حداكثر تا 10 روز از تاریخ ارائه درخواست با مدارک لازم، اعمال مي شود. اين در حالي است كه مجوز برای یک نوع محصول، بدون در نظر گرفتن تعداد اقلام کالاهای موجود در قرارداد، مطابق با استاندارد اروپايي HS صادر مي شود و مدت آن حداكثر يك سال از تاريخ اعطاي مجوز است.

کد خبر 23095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =