بررسی راهکارهای توسعۀ صادرات کالا و خدمات

نشستی با عنوان "توسعۀ صادرات کالا" با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران و دبیران میزهای کالایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد

نشستی با عنوان "توسعۀ صادرات کالا" با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران و دبیران میزهای کالایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، با اشاره به اهمیت دو بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و توسعۀ صادرات کالا و خدمات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: توسعۀ صادرات کالا در گرو متنوع‌سازی، نوآوری و ظرفیت‌سازی کالاها است.

وی افزود: در توسعۀ صادرات محصولات، به هر میزان که بر تنوع محصولات بیفزاییم و از ظرفیت‌های برای ایجاد سرمایه‌گذاری شناخت پیدا کنیم، کمتر تحت تأثیر نوسانات قرار خواهیم گرفت.

معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: مدیران و دبیران میزهای کالایی باید به مقولۀ رقابت‌پذیری، حمایت از توسعه و تحقیق، حمایت از تولید صادراتی و بها دادن به نوآوری توجه بیشتری داشته باشند تا فضا برای رشد بنگاه‌های کوچکتر نیز فراهم گردد.

در ادامۀ این نشست، محمدرضا ایزدیان، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آمار و پژوهش‌های تجاری، ضمن ارائۀ برنامۀ عملیاتی، بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و بخش توسعۀ صادرات کالا و خدمات را دو بال سازمان توصیف کرد و گفت: دیگر بخش‌های سازمان باید پشتیبان این دو گروه باشند تا در پیشبرد اهداف توسعۀ صادرات موفق باشیم.

گفتنی است، طی این جلسه، مدیران و دبیران میزهای کالایی به طرح مشکلات و راهکارهایی در حوزۀ تخصصی فعالیت خود پرداختند.

کد خبر 23272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =