ضرورت تعامل بیشتر بخش خصوصی با وزارت بهداشت

غذای حلال تجارتی رو به گسترش در دنیاست و ایران سهم ناچیزی در این تجارت دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل بخش خصوصی و وزارت بهداشت و درمان بتوانیم سهم بیشتری از این حوزه را از آن خود کنیم

نشست صبحانه کاری بخش نمایندگان خصوصی صبح امروز سوم بهمن ماه با حضور دکتر «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل اتاق تهران برگزار شد.

 غلامحسین شافعی در این نشست از عدم تناسب سهم ایران در تجارت غذای حلال با ظرفیت های موجود گفت: غذای حلال تجارتی رو به گسترش در دنیاست و ایران سهم ناچیزی در این تجارت دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل بخش خصوصی و وزارت بهداشت و درمان بتوانیم سهم بیشتری از این حوزه را از آن خود کنیم.

وی ضمن تبریک روز پرستار گفت: مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است و به جرات می توان گفت بهداشت، درمان و تغذیه از تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسایل انسانی است..
رئیس اتاق بازرگانی ایران به اقدامات وزارت بهداشت و توجه به طبقات فرو دست جامعه تشکر کرد و گفت: بخش خصوصی و بخش مردمی مخصوصا فعالان اقتصادی در طول سال‌های گذشته براساس مسولیت‌ اجتماعی در بخش درمان کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند و نمونه آن تشکیل موسسات نیکوکاری است که در جهت بهره‌وری بیشتر نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت است.
شافعی اظهار داشت: همچنین در بخش غذا و صنایع غذایی به دلیل موقعیت های قابل توجه کشورمان از پتانسیل خوبی برای فعالیت های برون مرزی برخوردار هستیم و در بخش صنایع غذایی هم از این پتانسیل خوب برخوردار هستیم.
وی به بخش گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در بخش پزشکی در حال به دست آوردن نقاط مطلوب هستیم و کشورهای اطراف ایران هم نیازمند استفاده از این ظرفیت کشورمان هستند، بنابراین لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

 حسین سلاح مرزی نیز ضمن تقدیر از قبول دعوت وزیر بهداشت گفت:  مهمترین خواهش بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه بهداشت و درمان مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار است.

وی در ادامه  به موضوع کنترل واردات روغن پالم در وزارت بهداشت و درمان پرداخت و گفت:  در حالیکه واردات روغن پالم از 750 هزار تن به 450 هزار تن کاهش یافت، در یک مقطعی اعلام شد، با افزایش تعرفه واردات پالم به 40 درصد واردات کنترل شود، اما پس از مدتی هم شاهد افزایش تعرفه واردات روغن پالم بودیم هم محدودیت واردات بودیم؛ این قبیل تصمیمات باعث ناپایداری حوزه  فعالیت صنایع غذا می‌شود و  لزوم اصلاح سیاست قیمت گذاری در حوزه دارو احساس می شود.

 سلاح ورزی گفت: در سالهای گذشته شاهد پرداخت بخش بزرگی از مطالبات بخش خصوصی از وزارت بهداشت از طریق اسناد خزانه با اوراق مشارکت بودیم اما این اوراق بدون در نظر گرفتن قدرت خرید آنها پرداخت می شود در حالیکه دولت باید حداقل سود بانکی را برای جبران قدرت خرید این اوراق در پرداخت مطالبات لحاظ کند.

وی بر اهمیت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه وزارت بهداشت استقبال چندانی از این موضوع نداشته است.

کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران نیز با اشاره به لزوم سیاست گذاری یکپارچه در زنجیره غذایی کشور گفت: سیاست‌گذاری‌های متفاوت در این حوزه و نگاه متفاوت مدیران کل در بخش غذا و دارو نیازمند توجه بیشتر است و وضع مالیات بر کالاهایی که وزارت بهداشت مجوز تولید آنها را داده است، منطقی نیست.

 

کد خبر 23363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =