برگزاری نشست بریکس برای مقابله با تحریم ایران

کالوگین با اعلام مخالفت اعضای این گروه با تحریم ایران از برگزاری نشست بریکس در روز چهارم ژوئن خبر داد که در آن به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد

میخاییل کالوگین، رییس بخش بریکس در وزارت امور خارجه روسیه با اعلام مخالفت اعضای این گروه با تحریم ایران از برگزاری نشست بریکس در روز چهارم ژوئن خبر داد که در آن به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد.

به گفته وی اعضای این گروه همگی با بکارگیری تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالف بوده و به دنبال توسعه روابط اقتصادی با ایران هستند و علاقه ای به دخالت خارجی در امور داخلی خود ندارند.

به گزارش اگزیم نیوز از زمان خروج ترامپ از برجام تاکنون کشورهای مختلف دنیا نسبت به این تصمیم از خود واکنش نشان داده اند و اعلام کرده اند که از ایران در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا حمایت خواهد کرد.

بررسی ها نشان می دهند کشورهای عضو گروه بریکس که متشکل از برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی هستند سهم بسیار زیادی از اقتصاد جهان را در اختیار دارند و از طرفی جزو کشورهای نوظهور محسوب می شوند که خواستار تداوم همکاری ها با ایران هستند. کارشناسان معتقدند در مسیر تحریم های جدید آمریکا احتالا تنها است.  

کد خبر 24486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =