بخش خصوصی با همه امکانات آماده بازسازی سوریه

غلامحسین شافعی، در ابتدای نشست مشترک فعالان بخش خصوصی ایران و سوریه که صبح امروز در محل اتاق بازرگانی برگزار شد از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در بازسازی سوریه خبر داد

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، غلامحسین شافعی، در ابتدای نشست مشترک فعالان بخش خصوصی ایران و سوریه که صبح امروز در محل اتاق بازرگانی برگزار شد از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در  بازسازی سوریه خبر داد  و گفت: نشست های تجاری و سفرهای مسئولان و بخش خصوصی ایران و سوریه عمق راهبردی روابط ایران و سوریه را نشان می‌دهد.

وی گفت: برقراری صلح و آرامش در سوریه مایه خرسندی ماست و در شرایط فعلی و نیاز سوریه به بازسازی باید برای توسعه بخش‌های مختلف سوریه آماده باشیم. بخش خصوصی ایران آماده رفع نیازهای سوریه در تمام زمینه‌های اقتصادی است.

شافعی گفت: دو سال پیش اتاق ایران با اشراف به اهمیت و ضرورت این موضوع، اقدام به ایجاد ستاد بازسازی سوریه کرد و با استفاده از تمام ظرفیت خود در زمینه‌های مختلف تلاش دارد در مسیر بازسازی سوریه به مردم این کشور کمک کند.
 
وی بااشاره به اینکه مقدمات اقدامات اولیه تشکیل اتاق ایران و سوریه انجام شده است، گفت: ریاست این اتاق به‌عهده آقای کاشفی است که مذاکرات مقدماتی با طرف سوری انجام شده است که به زودی برای هماهنگی های لازم برای تشکیل اتاق مشترک در سوریه  به این کشور سفر خواهند کرد.
 
رئیس اتاق ایران نهایی شدن تفاهم‌نامه بین اتاق‌ها همکاری مشترک بین ایران و سوریه را منتج به توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو طرف دانست و گفت: ارتقا سطح همکاریها در بخش های مختلف با محوریت بخش‌های خصوصی ایران و سوریه در دستور کار ماست؛ همانطور که اشاره شد، ما امادگی کامل داریم در بازسازی و تجارت کالا همکاری خوبی با طرف سوری داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد هرچند تجارت مابین دو کشور ایران و سوریه بر پایه تجارت آزاد بوده است اما به‌دلیل وجود جنگ در سوریه، بهره‌برداری مناسبی از  قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور انجام نشده است؛ براساس قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور ایران و سوریه، تعرفه کالاها بسیار پایین و  به‌جز چند کالا، ۴ درصد است که امتیاز خوبی برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور است.
 
شافعی اظهار داشت:  اتاق ایران  با استفاده از تمام امکانات خود استفاده  اماده است وارد فاز عملیاتی برای توسعه و گسترش و بازسازی سوریه شود و انتظار می رود با تعاملات اخیر جریان همکاری های فی مابین سرعت بگیرد.
 
کد خبر 26167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =