مالیات و عوارض تولید در محل استقرار بنگاه مصرف شود

دستورالعمل محل اخذ مالیات و عوارض واحدهای تولیدی، از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد

دستورالعمل محل اخذ مالیات و عوارض واحدهای تولیدی، از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.

سازمان امور مالیاتی طی نامه‌ای دستورالعمل این سازمان در خصوص محل اخذ مالیات و عوارض واحدهای تولیدی را ابلاغ کرد. به گزارش اگزیم نیوز در نامه این سازمان اعلام شده که در راستای جز (۲) بند (ه) تبصره (۶) قانن بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که مقرر می‌دارد: "محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحد تولیدی است" ضرورت دارد به منظور اجرای حکم مزبور ادارات کل امور مالیاتی ذیربط موارد ذیل را به مرحله اجرا در آورند.

بر اساس بند یک این دستورالعمل ادارات کل مالیاتی موظفند پرونده های واحدهای تولیدی با شخصیت حقیقی را که محل استقرار آنها در استان تحت مسئولیت آنها نیست به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحدهای تولیدی ارسال نمایند. 

بند دو این دستورالعمل ادارات کل مالیاتی را موظف می کند پرونده واحدهای تولیدی با شخصیت حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار آن ها در استان تحت مسئولیت آنها نیست و فاقد مجوز خاص از سازمان متبوع جهت رسیدگی به پرونده است را به اداره کل مالیاتی محل استقرار واحد تولیدی ارسال نماید. 

بند ۳ می گوید ادارات کل مالیاتی موظفند پرونده واحدهای مالیاتی با شخصیت حقوقی دارای چند محل فعالیت را که محل استقرار فعالیت اصلی آن در استان تحت مسئولیت آنها نیست و فاقد مجوز از ساطمان متبوع برای رسیدگی به پرونده هست را به اداره کل مالیاتی استان محل فعالیت اصلی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم ارسال کنند لیکن ادارات کل امور مالیاتی محل فعالیت اصلی که وظیفه رسیدگی به پرونده این اشخاص را به عهده دارند در چارچوب نظام درآمد، هزینه استانی و در اجرای مقررات یادشده مکلفند سهم مالیات و عوارض هر واحد تولیدی را احصا و در مهلت های مقرر قانونی به حساب ادارات کل امور مالیاتی محل استقرار سایر واحد های تولیدی غیراصلی واریز کنند. 

کد خبر 28019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =