افت ۱۱.۶ درصدی صدور کارت بازرگانی تا پایان تیرماه ۹۸

تعداد کارت های بازرگانی صادر شده توسط اتاق بازرگانی در تیر ماه امسال با ۱۱.۶ درصد کاهش به ۲ هزار و ۱۹۶ کارت رسیده است

ارزیابی ها نشان می دهد، در اتاق های بازرگانی سراسر کشور تا پایان تیرماه ۹۸ برابر با ۲۱۹۶ کارت  بازرگانی صادر شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که برابر با ۲۴۸۳ کارت بازرگانی صادرشده، افت ۱۱.۶ درصدی را نشان می  دهد.  همچنین تعداد کارت های بازرگانی تمدید شده به تفکیک اتاق های بازرگانی از ابتدای سال ۹۸ تا تیرماه برابر با ۶۰۶۸ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که تعداد آن ۵۹۸۱ عدد گزارش شده، رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

صدور کارت های بازرگانی به روایت آمار

بررسی های آماری نشان از این دارد که در  تیرماه ۱۳۹۸ در مجموع ۶۶۸ کارت بازرگانی در اتاق های بازرگانی سراسر کشور صادر شده، است. این درحالی است که تعداد کارت صادرشده در ماه قبل آن یعنی خرداد ماه ۵۷۰ بوده، که نشان از تغییر ۹.۱ درصدی دارد. از آنسو، براساس آمارها، مجموع کارت های بازرگانی منتشر شده  در اتاق های بازرگانی سراسر کشور تا پایان تیرماه ۹۸ برابر با ۲۱۹۶ کارت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که برابر با ۲۴۸۳ کارت بازرگانی صادرشده، افت ۱۱.۶ درصدی را نشان می  دهد.

در این میان، ارزیابی ها نشان می دهد، که «بجنورد، سمنان، کاشان،  شهرکرد و یاسوج» بیشترین میزان صدور کارت بازرگانی را از ابتدای سال تا تیرماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته  به ثبت رسانده اند. در مقابل، آمارها حکایت از این دارد که «اهواز، بندرعباس، خرم آباد، خرمشهر و رشت» با افت قابل توجهی در صدور کارت های بازرگانی تا پایان تیرماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده اند.

اما وضعیت صدور کارت بازرگانی در تهران به چه شکل بوده است؟ آمارها حکایت از این دارد که تعداد ۱۹۵ کارت بازرگانی در تیرماه ۹۸ صادر شده که نسبت به ماه قبل آن یعنی خردادماه که تعداد ۱۶۱ کارت بازرگانی صادر شده، رشد ۲۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر، بنابر آمارها، تعداد کارت های بازرگانی های صادر شده در تهران از ابتدای سال ۹۸  تا پایان تیرماه  برابر با ۶۷۷ بوده که در مقایسه  با مدت مشابه  سال ۹۷ افت ۲۶.۲ درصدی را تجربه کرده است.

 

وضعیت تمدید کارت های بازرگانی

همچنین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن  و تجارت نیز حاکی از این است که در تیرماه ۹۸ تعداد کارت های بازرگانی تمدید شده به تفکیک اتاق های بازرگانی، برابر با ۱۸۷۰ بوده که در مقایسه با خردادماه که ۱۶۹۹ بوده است، رشد ۱۰.۱ درصدی را نشان می دهد. از آنسو، تعداد کارت های بازرگانی تمدید شده به تفکیک اتاق های بازرگانی از ابتدای سال ۹۸ تا تیرماه برابر با ۶۰۶۸ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که تعداد آن ۵۹۸۱ عدد گزارش شده، رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.

در این میان  مطابق آمار ارائه شده، «تهران» در تیرماه ۹۸ اقدام به تمدید ۹۸۶ کارت بازرگانی کرده که در مقایسه با ماه خرداد که تعداد آن ۸۹۳ گزارش شده، رشد ۱۰.۴ درصدی داشته است. البته بنابر آمارها، تعداد کارت های بازرگانی تمدید شده در «تهران» از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه برابر با ۳۱۳۵ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۸۷۵ عنوان شده، رشد ۹.۰ درصدی را تجربه کرده است.

 

کد خبر 29646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =